تماشا کنید: سریالی که هیچ وقت تمام نخواهد شد

سریال Nothing Forever مجموعه‌ای کارگردانی شده توسط هوش مصنوعی است که به صورت ۲۴ ساعته تمامی روزهای سال در حال پخش است.

سریال Nothing Forever مجموعه‌ای کارگردانی شده توسط هوش مصنوعی است که به صورت ۲۴ ساعته تمامی روزهای سال در حال پخش است.

فاواپرس: این روزها بحث هوش مصنوعی بسیار داغ بوده و هر روز شاهد دستاوردهای جدیدی توسط کامپیوترهایی هستیم که می‌خواهند جا پای انسان‌ها بگذارند. هیچ‌چیز برای همیشه – Nothing Forever نام سریالی است که در حال پخش در توییچ بوده و تا تبدیل شدن به یک بمب خبری فاصله چندانی ندارد.

Nothing Forever سریالی برای همیشه

این سریال ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال در حال پخش بوده و هوش مصنوعی آن مشکلی برای ادامه روند داستانی سریال نداشته است. در واقع هروقت به سراغ اکانت توییچ هیچ‌چیز برای همیشه بروید، این سریال در حال پخش بوده و داستانش را ادامه می‌دهد؛ چه ظهر باشد و چه نیمه‌های شب.

فاواپرس / Nothing Forever سریالی که هیچ وقت تمام نخواهد شد

در طول پخش مداوم سریال Nothing Forever، کاراکترها دیالوگ‌های گیج‌کننده‌ای داشتند، جوک‌های عجیبی می‌ساختند و با گرافیک پیکسل پیکسلی خود در دنیای زمخت و ناپخته اطرافشان حرکت می‌کردند. در پس زمینه داستان صداهای خنده نیز به گوش می‌رسید و تمامی این مجموعه صرفا توسط هوش مصنوعی مدیریت و کارگردانی می‌شد.

کمپانی Mismatch Media سازنده این هوش مصنوعی بوده و در طول مدت پخش، چند بار مدل هوش کامپیوتری که کارگردانی را بر عهده داشت را تغییر داده است. این تغییرات به دلیل آپگریدهای نرم افزاری ایجاد شده اما با ایجاد مشکل در یکی از آپدیت‌ها، سیستم داون گرید شد و مشکلات جدیدی را رقم زد که منجر به تعلیق پخش سریال شد. این تعلیق دوشنبه برداشته خواهد شد و سریال ادامه پیدا می‌کند.

فاواپرس / Nothing Forever سریالی که هیچ وقت تمام نخواهد شد

خانم Skyler Hartle، هم‌بنیان‌گذار میس‌مچ در رابطه با مشکلات مربوط به تعلیق با اشاره به چت جی‌پی‌تی و چت‌بات جدید بینگ بیان کرد:

من فکر می‌کنم در این فضا همگی باید نگران وقوع اتفاقات ناخواسته باشیم و به آن فکر کنیم. ما معتقدیم در چنین فضای سازنده‌ای باید بسیار ایمن رفتار کنیم.

در بخشی از سریال Nothing Forever تفکرات ترنس (تراجنسی) هراسی توسط هوش مصنوعی به تصویر کشیده شده بود که باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای میس‌مچ شد. در همین راستا این شرکت تیمی برای تامین امنیت محتوای این سریال تشکیل داد تا از رخ دادن اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

هارتل می‌خواهد از موتور OpenAI کمک بگیرد تا بتواند فرایند مدرنیزه کردن سریال را با توان بیشتری پیش ببرد. او می‌گوید ما قصد داریم گارد ریل‌هایی بسازیم تا در واقع OpenAI بتواند محتوای ما را غربال کند و مجموعه‌ای از سوال و جواب‌ها را تشکیل بدهد. میس‌مچ به دنبال راهی است تا با استفاده از مدل‌های زبانی و OpenAI بتواند سریالش را بهبود ببخشد. در حال حاضر این مدل‌ها بهترین چیز برای به کارگیری زبان محاوره‌ای معمولی به شمار می‌روند و برای استفاده در سریال نقش مهمی دارند.

فاواپرس / Nothing Forever سریالی که هیچ وقت تمام نخواهد شد

هارتل انتظار ندارد که روند داستانی سریال Nothing Forever با ایجاد تغییرات و مدرنیزه کردن خط داستانی دچار تغییر شود. بنابراین احتمالا دوباره شاهد لحظاتی عجیب و غریب خواهیم بود که البته در آن‌ها ردپای هراس از افراد دوجنسه وجود ندارد.

میس‌مچ می‌خواهد سیستمی معرفی کند تا تماشاگران بتوانند در آن تبادل نظر کنند. این سیستم قبلا طراحی شده بود اما بنا به دلایلی همراه با سریال عرضه نشد. بدین ترتیب طرفداران Nothing Forever می‌توانند به کارگردان هوش مصنوعی پیام بفرستند، حتی حالا که سریال در حال پخش نبوده و هوش کامپیوتری در حال بازیابی توانایی‌های تولید سریال است. هارتل امیدوار است همزمان با برداشته شدن محدودیت پخش سریال در توییچ بتواند ادامه سریال را پخش کند، اما در حال حاضر هیچ وعده‌ای در این باره نمی‌دهد.

 

من به شخصه درباره ایده تعامل طرفداران سریال مشکوک هستم، آن هم در چنین اپلیکیشنی. این ویژگی می‌توانست مانند TwitchPlaysPokemon به خوبی اجرا شود اما احتمالا در نهایت سرانجامی مانند Tay fiasco خواهد داشت.

میس‌مچ برای تولید فیلم و سریال برنامه‌هایی فراتر از هیچ‌چیز برای همیشه دارد و می‌خواهد پلتفرمی طراحی کند تا کاربران بتوانند محتوای دلخواه خودشان را بسازند. هارتل می‌گوید:

چیزهای زیادی وجود دارد که در پلتفرم می‌توانید به آن بپردازید اما هدف اصلی ما، توانمند کردن سایر افراد برای ایجاد شوهایی مانند Nothin, Forever است.

این پلتفرم برای ساخت و اجرایی شدن خود به حدود ۶ الی ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.

سوال پایانی ما از هارتل درباره مدت زمان پخش سریال Nothing Forever بود که آیا قرار است این سریال برای همیشه پخش شود؟ هارتل در پاسخ گفت ما تا زمانی که تولید سریال از لحاظ اقتصادی برایمان منطقی باشد به آن ادامه می‌دهیم، چرا که فرایند تولید آن بسیار هزینه‌بر است. با این وجود قصد ایجاد یک پلتفرم تکنولوژی برای این کار را نیز داریم و همچنین به تولید سریال‌های مشابه نیز علاقه زیادی نشان می‌دهیم. اگر در این دو زمینه بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم، تا زمانی که هیچ‌چیز برای همیشه طرفدار دارد پخش آن نیز ادامه خواهد یافت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.