انتشار گزارش کدال همراه اول؛ رشد درآمد با وجود محدودیت

با گذشت پنج ماه شرکت همراه اول توانست به درآمدی دست پیدا کند که در شهریور ۱۴۰۱ و پیش از بروز محدودیت‌های اینترنت به دست آورده بود.

فاواپرس: صورت‌های مالی کدال از درآمد ماهانه شرکت ارتباطات سیار ایران در اسفند ۱۴۰۱ افزایش درآمد این شرکت نسبت به ماه‌های مهر تا بهمن سال گذشته را نشان می‌دهد. درآمدی که همراه اول در اسفند ماه به دست آورده نزدیک به رقمی است که در صورت‌های مالی این اپراتور پیش از دوران محدودیت‌های اینترنتی ثبت شده بود.

همراه اول که در شهریور ماه درآمد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی داشت، در پاییز به دلیل قطعی اینترنت و اختلالات گسترده کاهش درآمد قابل توجهی را تجربه کرد. از دی ماه میزان درآمد این اپراتور سیر صعودی پیدا کرد و در بهمن سال گذشته بالأخره به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.

حالا گزارش درآمد شرکت همراه اول در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در سایت کدال نشان می‌دهد که این شرکت درآمد این شرکت به درآمد شهریور ماه سال گذشته نزدیک شده و به بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده تا روند درآمدزایی این اپراتور پس از پنج ماه به رویه سابق خود بازگردد.

فاواپرس / انتشار گزارش کدال همراه اول؛ رشد درآمد با وجود محدودیت

بخش عمده درآمد همراه اول مثل ماه‌های گذشته از درآمد کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری به دست آمده است. در این میان، سهم کارکرد مشترکین خطوط اعتباری هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان و کارکرد مشترکین خطوط دائمی هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان گزارش شده است. این بخش از درآمدهای همراه اول شامل درآمد سرویس‌های ارتباطی مانند مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه می‌شود.

سایر منابع درآمدی همراه اول نیز نسبت به بهمن ماه افزایش داشته است. درآمد حاصل از اتصال متقابل، که به استفاده از امکانات شبکه همراه اول توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه مربوط می‌شود، در آخرین ماه زمستان بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان بوده است.

درآمد حاصل از فروش خطوط جدید تلفن همراه هم که در صورت‌های مالی یک ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده، بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان از درآمد همراه اول که در گزارش کدال اسفند ماه این شرکت آمده هم از سایر درآمدهای این شرکت به دست آمده که در مجموع درآمدش را به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۳۷ هزار میلیارد تومان به دست آورده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد تقریبا ۹ هزار میلیارد تومانی داشته است. درآمد سالانه کارکرد مشترکين خطوط اعتباری همراه اول بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان و درآمد سالانه کارکرد مشترکين خطوط دائمی این اپراتور بیشتر از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

مجموع درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط ساير شرکت‌های تلفن همراه در سالی که گذشت نیز نزدیک به سه هزار میلیارد تومان گزارش شده و درآمد فروش خطوط جديد تلفن همراه بیش از ۱۲۱ میلیون تومان بوده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.