قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امروز 17 خرداد 1401 / بیت‌کوین دوباره سقوط کرد

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرد و دوباره به محدوده ۲۹ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین مسیر خود را مشخص کرد [31 فروردین 1401]

با شروع معاملات وال استریت در اولین جلسه پس از عید پاک، بیت‌کوین مسیر خود را ترسیم کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین/دلار آمریکا در ۱۹ آوریل به بالای ۴۱ هزار دلار رسید که بالاترین حد پنج روزه خود بود.

در یک تغییر تازه در فضای غم‌انگیز در طول دوره تعطیلات، بزرگترین ارز دیجیتال کپی‌برداری از طلا در روزهای قبل را آغاز کرد و دلار آمریکا نیز به همان اندازه در مسیر مخالف بیت‌کوین پرانرژی بود، ارزش طلا نیز از ۱۹۹۸ دلار به ۱۹۶۰ دلار در هر اونس کاهش یافت.

شاخص ارز دلار آمریکا (DXY) در آن روز بالاتر از مرز ۱۰۰ باقی ماند و تحلیلگران قبلا پیش‌بینی می‌کردند که حرکت بعدی آن، یک لحظه شکست برای رمزارزها خواهد بود.

قبل از اینکه خیلی در مورد رخدادهای دیروز هیجان‌زده شوید به خود یادآوری کنید که گاوها باید این میانگین‌های متحرک کلیدی را برای تایید یک روند معکوس دریافت کنند.

در همین حال، اس اندپی ۵۰۰ سیگنال پایینی را در ۱۹ آوریل منتشر کرد که به طور تاریخی باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شده است.

نمودار RSI بیت‌کوین به طور مشابه عملکرد مثبتی را نمایان می‌کند و در بازه‌های زمانی روزانه، RSI روی ۴۴.۷ قرار گرفته است که به تازگی از میانگین متحرک ۱۴ روزه بالاتر رفته، در حالی که یک رویداد صعودی در طول سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۳ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹.۴۶ میلیارد دلار است که ۱۶.۹۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹.۸۴ میلیارد دلار است که ۱۲.۳۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۵.۹۱ میلیارد دلار است که ۸۲.۹۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

بیت‌کوین ۴۰ هزار دلار را پس گرفت [30 فروردین 1401]

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ درصد رشد کرد و حالا در محدوده ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود.

دیروز بیت‌کوین تا ۳۹ هزار دلار ریزش کرد و پیش‌بینی می‌شد که ریزش تا ۳۷ هزار دلار ادامه داشته باشد اما تقاضا افزایش یافت و بیت‌کوین دوباره به کانال ۴۰ هزار دلار برگشت. براساس داده‌های گلس‌نود در هفته گذشته حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین فروخته شده اما براساس داده‌های کلمنته در یک ماه گذشته نهنگ‌ها بیت‌کوین زیادی خریدند.

بازار رمزارزها در جریان معاملات شب گذشته دوباره سبز شد و به بالای ۴۰ هزار دلار بازگشت. اکثر ارزهای دیجیتال در جریان معاملات شب گذشته روندی صعودی داشتند.

بازار به کانال ۴۰ هزار دلار بازگشت اما هنوز روند صعودی بازار شروع نشده است. کارشناسان عقیده دارند بازار در صورتی صعودی می‌شود که بیت‌کوین بالای ۴۷ هزار دلار تثبیت شود. کارشناسان براساس داده‌ می‌گویند: روانشناسی بازار در رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که کسانی که بیت‌کوین دارند به هیچ وجه قصد فروش این ارز را ندارند. موج عرضه در بازار از سمت صرافی‌ها و به دلیل ناامنی بازار در میان‌مدت است.

اگرچه بیت‌کوین به بالای ۴۰ هزار دلار بازگشته اما هنوز نمی‌توان گفت که بازار روندی صعودی دارد. بازار فعلا با ابهامات زیادی از جمله نرخ بهره آمریکا روبه‌رو است اما به نظر می‌رسد این موضوع زمانی که بیت‌کوین از ۴۶ هزار دلار ریزش کرد پیشخور شد.

بارها تکرار شد که بازار نوسان دارد و در بسیاری از موارد قابل پیش‌بینی نیست. همین دیشب همه متغییرها و کارشناسان ادعا می‌کردند بیت‌کوین تا ۳۷ هزار دلار ریزش می‌کند اما بیت‌کوین دوباره برگشت. اما همه کارشناسان و اندیکاتورها در بلندمدت یک چیز می‌گویند. همه معتقدند بیت‌کوین در بلندمدت رشد زیادی می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.