قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امروز 17 خرداد 1401 / بیت‌کوین دوباره سقوط کرد

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرد و دوباره به محدوده ۲۹ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین چه زمانی صعودی می‌شود؟ [20 فروردین 1401]

قبل از شروع کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۲ در میامی، بیت‌کوین (BTC) پس از یک جهش چشمگیر در ماه مارس، اصلاح قیمت متوسط داشت.

با توجه به شتاب صعودی اخیر بیت‌کوین در ۳۰ روز گذشته، تحلیلگر برجسته تجارت کریپتو، مایکل ون دی پوپ، یک سطح مقاومت کلیدی برای بیت‌کوین را در ۸ آوریل برجسته و پیشنهاد کرد اگر بیت‌کوین قصد صعود دارد باید تحت این معیار قرار بگیرد.

بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به سطح حیاتی آزمایشی است تا مشخص شود که آیا می‌خواهد به حرکت صعودی ادامه دهد یا خیر (سطح ۵۶ هزار دلار).

این تحلیلگر مقاومت را در حدود ۴۶هزار و ۸۸۱ دلار مشخص کرد و گفت: اگر این سطح را حفظ کنیم همه چیز خوب خواهد بود و به نظر می‌رسد بار دیگر برای صعود به سطح ۵۷ هزار دلار آماده می‌شویم و اگر چنین روندی طی نشود، سطحی در حدود ۳۶ هزار دلار را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است که با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان دوره نادری از ثبات را تجربه می‌کند و اگر اخبار خوب مهمی از بزرگترین کنفرانس بیت‌کوین جهان منتشر شود، ممکن است ارزش آن تقویت شود.

رویداد میامی همان رویدادی است که نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور سال گذشته اعلام کرد که کشورش بیت‌کوین را به عنوان یک ارز قانونی استفاده خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۸۴ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۰.۹۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹.۵۰ میلیارد دلار است که ۹.۴۰ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۳.۱۳ میلیارد دلار است که ۱۴.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۴.۳۴ میلیارد دلار است که ۸۳.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

آیا بیت‌کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟ [14 فروردین 1401]

سیلویا جابلونسکی، مدیرعامل شرکت Defiance ETF کاملا معتقد است که روند بیت‌کوین صعودی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زمان خوبی برای ورود به ارز دیجیتال است، توضیح داد که چرا معتقد است قیمت بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم فعالیت کوتاه‌مدت فقط سر و صدایی بیش نیست و به نظر می‌رسد آنچه در شش ماه تا یک سال گذشته دیده‌ایم، این است که بیت‌کوین به‌طور خاص با دارایی‌های ریسکی و سهام مرتبط است.

جابلونسکی می‌گوید: بیت‌کوین بیشتر شبیه به سهام نزدک ۱۰۰ معامله می‌شود تا پوشش تورمی.

مدیرعامل شرکت مذکور انتظار دارد که بیت‌کوین قبل از اینکه به صفر برسد در جایگاه ۱۰۰هزار دلاری باشد.

وی تاکید کرد: هنوز فکر می‌کنم زمان خوبی برای ورود به رمزارز دیجیتال است.

جابلونسکی افزود: این تجمع‌های کوتاه‌مدت را خواهیم داشت اما فکر نمی‌کنم همینطور باشد. من فکر می‌کنم که بازار از نظر نوسانات محدوده محدود، کمی بیشتر با شرایط آب‌وهوایی مواجه است و فکر نمی‌کنم این مورد پایان بازار صعودی باشد.

 

آیا صعود بیت‌کوین ادامه خواهد داشت؟ [10 فروردین 1401]

تحلیلگر برتر ارزهای دیجیتال، ادامه صعود برای بیت‌کوین (BTC) و سه آلت کوین با ارزش پایین را پیش‌بینی کرد.

معامله‌گر محبوب رمزارز دیجیتال که با نام مستعار کریدبل کریپتو شناخته می‌شود، اظهار کرد: بیت‌کوین (BTC) به احتمال زیاد به حرکت صعودی خود تا ۵۰هزار دلار ادامه خواهد داد.

بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۴۷ هزار و ۱۹۶.۶۹ دلار معامله می‌شود و نسبت به قیمت یک هفته قبل، نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی برای ارز دیجیتال هدار هش گراف (HBAR) که در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۰.۲۳ دلار معامله می‌شود نیز آینده صعودی پیش‌بینی کرد. علاوه بر این، این تحلیلگر در مورد کانوکس فایننس (CVX) نیز خوش‌بین است.

همچنین می‌گوید: اگر رمز ارز کرو دائو (CRV) بتواند از سطح مقاومت فعلی خود عبور کند، می‌تواند تا محدوده ۴.۵۰ دلار افزایش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۱۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۸۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۱۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷.۵۴ میلیارد دلار است که ۳.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۹.۴۵ میلیارد دلار است که ۱۶.۵۵درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۴.۵۴میلیارد دلار است که ۸۰.۴۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

قیمت بیت کوین از 47000 دلار گذشت [8 فروردین 1401]

بزرگ‌ترین رمزارز بازار به تازگی مرز قیمتی 47000 دلار را پشت سر گذاشته تا به بالاترین قیمت سه ماه اخیر برسد. قیمت بیت کوین در طول یک هفته اخیر 12 درصد بیشتر شده و شش روز متوالی صعودی بوده است.

به گزارش شرکت تحلیلی QCP Capital سنگاپور، روند صعودی بازار احتمالا تحت تاثیر گرایش جهانی به سمت این دسته از دارایی‌ها بوده و در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. این شرکت باور دارد که خریدهای بیت کوین شرکت Luna هم در تداوم این روند موثر بوده است.

QCP می‌نویسد: یکی از مهم‌ترین خریدهای هفته جاری خرید 125 میلیون دلار بیت کوین توسط Luna Foundation Guard بود. این خرید بخشی از برنامه Luna برای گردآوری سیستماتیک 3 میلیارد دلار بیت کوین به عنوان رزرو TerraUSD (UST) است.

قیمت بیت کوین از 47000 دلار گذشتاتر و سایر رمزارزهای بزرگ هم صعودی بوده‌اند. دومین ارز دیجیتال بازار با الگویی شبیه بیت کوین رشد پیدا کرد و به قیمت 3250 دلار رسید. سولانا، کاردانو و اوالانچ از دیگر آلت‌کوین‌هایی هستند که در روزهای اخیر سبز بوده‌اند. دوج‌کوین و شیبا اینو هم به ترتیب 6 و 3 درصد رشد داشته‌اند.

هفته‌های آینده برای بیت کوین مهم است

جو دی‌پاسکال، مدیرعامل شرکت BitBull Capital می‌گوید: حجم معاملات افزایش یافته چون خریداران می‌خواهند این خط مقاومت را به خط حمایت تبدیل کنند و قیمت را بالاتر ببرند. [ولی] اگر بالای این خط نمانیم، قیمت در محدوده‌های پایین‌تر تثبیت می‌شود.

دی‌پاسکال مدعی است که بیت کوین هفته قدرتمندی را پشت سر گذاشت، چون قراردادهای اختیار معامله به سررسید خود رسیده بودند. به‌علاوه، بیت کوین توانست در برابر تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره مقاومت کند. با این حال، او درباره روزهای پیش رو هشدار داد.

مدیرعامل BitBull Capital گفت: در شرایطی که معامله‌گران بازار در حال گرایش به سمت خرید هستند و شاخص ترس و طمع خنثی شده، گاوهای بیت کوین تمایل دارند قیمت برای تداوم بیشتر، بالای 46000 تثبیت شود. هفته آینده هفته مهمی است، چون پایان فصل جاری را رقم می‌زند و سپس قیمت نوسان بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

آیا زمان فروش بیت‌کوین فرارسیده است؟ [7 فروردین 1401]

تمایل نسبت به بیت‌کوین در دو هفته گذشته پس از مشاهده چندین نشانه از افزایش ارزش آن بهبود یافته است. همچنین یکی از وزیران روسیه گفت که این کشور احتمالا می‌تواند بیت‌کوین را برای محموله‌های انرژی خود بپذیرد زیرا با محدودیت‌های فزاینده‌ای از سوی غرب مواجه است.

بانک‌های بزرگ وال استریت بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال سازمانی متمایل شدند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که غول نفت و گاز اکسون موبیل در حال بررسی استفاده از انرژی اضافی برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

عملکرد قوی بیت‌کوین می‌تواند سودآور شود البته انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت مقاومت ایجاد شود. داده‌های پلت‌فرم تحقیقاتی بلاک‌چین گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که سطح مقاومت اصلی بعدی برای این توکن ۴۵هزار و ۹۰۰ دلار است (قیمت واقعی برای دارندگان کوتاه‌مدت). به طور خاص، این سطحی است که دارندگان کوتاه‌مدت باید در آن زمان دارایی خود را بفروشند تا حتی ضررهای اخیر را از بین ببرند. در حال حاضر، بیت‌کوین همچنان حدود ۳۰ درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر معامله می‌شود.

طبق گفته این پلتفرم، دارنده کوتاه‌مدت، نهادی است که بیت‌کوین را برای کمتر از ۱۵۵ روز یا نزدیک به ۶ ماه نگه داشته است. معاملات مکرر موجب تبدیل آنان به عوامل اصلی نوسانات کوتاه‌مدت می‌شود.

شایان‌ذکر است که بازارها در انتظار بسته شدن این رمزارز دیجیتال در بیش از ۴۵هزار دلار هستند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۰۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۱درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۰۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.       

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۳۶ میلیارد دلار است که ۲۹.۸۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹.۰۰ میلیارد دلار است که ۱۴.۶۶درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۷.۱۹ میلیارد دلار است که ۷۶.۹۰  درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.