قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امروز 17 خرداد 1401 / بیت‌کوین دوباره سقوط کرد

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرد و دوباره به محدوده ۲۹ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین در آستانه صعود! [5 فروردین 1401]

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو درصد رشد کرده و حالا در محدوده ۴۳ هزار و ۹۰۰ دلار معامله می‌شود. همانطور که پیش‌بینی می‌شد بیت‌کوین بعد از پشت سر گذاشتن محدوده مقاومت ۴۲ هزار دلار تا ۴۴ هزار دلار رشد کرد.

خبرهای خوب برای بیت‌کوین زیاد است. بحران‌های ژئوپولتیک باعث شد تا بیت‌کوین به عنوان ارز پرداخت فروش نفت و گاز روسیه مورد تایید قرار گیرد. بیت‌کوین حالا به عنوان ارز پرداخت در دو جبهه هم مورد استفاده است.

همانقدر که روسیه از بیت‌کوین استفاده می‌کند اوکراین هم از این ارز دیجیتال بهره می‌برد. کمک‌های اقتصادی زیادی با استفاده از ارزهای دیجیتال به اوکراین رسید.

در نمودار روزانه بیت‌کوین اندیکاتور مکدی در محدوده ۴۲ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده است. شاخص مقاومت نسبی هم پشت محدوده اشباع خرید قرار دارد و اگر این شاخص وارد محدوده اشباع خرید شود روند صعودی شروع می‌شود.

در نمودار روزانه هم مثلث صعودی سیگنالی برای رشد است. MFI که نشان دهنده ورود و خروج پول به بازار است هم پشت محدوده اشباع خرید قرار دارد و اگر این اندیکاتور هم به محدوده اشباع خرید وارد شود احتمالا بازار رشد می‌کند

 

آیا بیت‌کوین در پلکان صعود است؟ [3 فروردین 1401]

چندین معیار روی زنجیره قیمت نشان می‌دهد که بیت‌کوین با انگیزه صعود قابل‌توجه در حال افزایش است. با این حال، کریپتو برتر ابتدا یک مانع بزرگ برای غلبه بر آن دارد.

ارز دیجیتال پیشرو در هفته گذشته از یک روند صعودی چشمگیر برخوردار بوده و نزدیک به ۵ هزار امتیاز در بازار کسب کرده که از پایین‌ترین قیمت ۳۷ هزار و ۶۰۰ دلار در ۱۴ مارس به ۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار در ۱۹ مارس رسیده است.

اگرچه قیمت‌ها در ۴۸ ساعت گذشته تقریبا ۵ درصد کاهش یافته اما به نظر می‌رسد روند صعودی بیت‌کوین در حال افزایش است. تعداد آدرس‌های جدیدی که به شبکه بیت‌کوین می‌پیوندند از ۲۱ فوریه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و مجموعه‌ای از اوج‌ها و پایین‌ترین قیمت‌ها را ایجاد کرده است. روند صعودی در این معیار زنجیره‌ای نشان دهنده علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران حاشیه‌ای است که دوباره وارد بازار می‌شوند.

بیش از ۴۸۰ هزار آدرس بیت‌کوین تنها در ۱۷ مارس ایجاد شد که یک سیگنال مثبت قوی برای افزایش قیمت بیشتر است. رشد شبکه اغلب یکی از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های قیمت ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود و روند صعودی ثابت در تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده در یک بلاک چین معین، اغلب منجر به افزایش قیمت در طول زمان می‌شود.

روند صعودی مشابهی را می‌توان در بازارهای آتی مشاهده کرد جایی که تعداد موقعیت‌های باز، از جمله موقعیت‌های خرید و فروش از ۷ مارس به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. این افزایش، نشان‌دهنده نقدینگی، نوسانات و توجه بیشتر است. با این حال، تاریخچه تراکنش نشان می‌دهد که بیت‌کوین با دیوار مقاومت قابل‌توجهی برای شکستن روبه‌رو است تا بتواند بیشتر از این پیشرفت کند.

یک مدل قیمتی نشان می‌دهد که ۱.۵۷ میلیون آدرس قبلا نزدیک به ۷۶۰هزار بیت‌کوین بین ۴۰ هزار و ۹۰۰ تا ۴۲ هزار و ۱۰۰ دلار خریداری کرده‌اند. بستن قیمت قاطع روزانه بالای این مانع می‌تواند به بیت‌کوین قدرت بدهد تا سد حیاتی بعدی را که روی ۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار است بشکند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۹۹ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۹۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵.۷۱میلیارد دلار است که ۲۸.۹۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۴.۸۰ میلیارد دلار است که ۱۴.۰۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۸.۶۹ میلیارد دلار است که ۸۳.۹۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.