سازمان امور مالیاتی:

وجوه واریزی به حساب‌های تجاری مشمول مالیات خواهند شد

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، تمام وجوه واریزی به حساب‌های تجاری مبنای محاسبه مالیات خواهند بود. به عبارتی، دایره مالیات‌ستانی در این مرحله به رصد وجوه واریزی که از طریق‌های درگاه‌های الکترونیکی پرداخت و فرایندهای بانکی ساتنا و پایا پرداخت می‌شود، رسیده است.

به گزارش فاواپرس، در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال ۹۸ به تصویب مجلس رسید طبق ماده ۱۱ این قانون بانک مرکزی موظف شد تا برای هر یک از دستگاه‌های کارتخوان کد یکتا اختصاص بدهد. در ادامه کد یکتا مبنای برای شناسایی حساب‌های تجاری و محاسبه مالیات بر اساس تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان شد.

همچنین بر اساس، مصوبه شورای پول و اعتبار، چنانچه یک حساب بانکی بیش از ۱۰۰ تراکنش در ماه داشته باشد و ۳۵ میلیون تومان در تراکنش‌ها جابه‌جا شود، تراکنش تجاری تلقی شود.

حال سازمان امور مالیاتی، طبق گزارش تسنیم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و …را به عنوان فروش تلقی کرده و تاکید کرده است از این بعد مبنای محاسبه مالیات قرار خواهند گرفت.

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه خود عنوان کرده است: مودیان مالیاتی توجه داشته باشند به گونه‌ای اقدام نمایند که صرفا مبالغ ناشی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری به حساب‌های مذکور واریز شود.

سازمان امور مالیاتی از پایش مستمر حساب‌های غیرتجاری نیز خبر داده و تاکید کرده است: چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به حساب‌های غیرتجاری واریز شود و در اظهارنامه‌های مالیاتی ابراز نشود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.