دستاورد حرکت اول از سال مالی گذشته

گزارش مدیریتی ۱۴۰۱ حرکت اول از پنج برابر شدن ارزش پرتفوی این هلدینگ سرمایه‌گذاری خبر می‌دهد؛ بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد، سود حرکت اول از درآمدهای کسب شده در سال ۱۴۰۱ روند کاهشی داشته است.

به گزارش فاواپرس، حرکت اول، هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول در کسب‌وکارهای نوپا است که در شرکت‌هایی همچون آچاره، میاره، فلای تودی، همراه مکانیک و هاب‌های اصفهان، شیراز و بهشتی سرمایه‌گذاری کرده است. اطلاعات و صورت‌های مالی دوازده ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۱۴۰۱ حرکت اول نشان می‌دهد درآمدهای عملیاتی این شرکت ۲۰ درصد افزایش داشته است اما بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی، رشدی ۹۳ درصدی داشته که همین موضوع باعث شده زیان عملیاتی این شرکت به عدد چهار میلیارد و سیزده میلیون تومان برسد.

با این حال، حرکت اول توانسته از زیان‌ده شدن بگریزد و همچنان شرکتی سودده باقی بماند. هر چند که سود خالص آن ۲۳ درصد کاهش، نسبت به سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ داشته است.

مروری بر ستون‌های بدهی و حقوق صاحبان سهام نشان از این دارد که سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این شرکت افزایشی ۲۶۵ درصدی داشته است که احتمالاً بخش قابل توجهی از آن به سرمایه‌گذاری حرکت اول در صندوقی بین‌المللی مربوط می‌شود. با وجود این، ارزش دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود این شرکت کاهش یافته است که به نظر می‌رسد مربوط به فروش یکی از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت حرکت اول باشد چرا که صورت جریان‌های نقدی این شرکت نشان می‌دهد ۱۵۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان دریافتی نقدی از محل فروش این سرمایه‌‌‌گذاری‌ها به دست آمده است.

به طور کلی جمع بدهی‌های این شرکت در پایان سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۱، بیش از هزار درصد نسبت به سال مالی قبل از آن، افزایش یافته است. بخش بزرگی از این بدهی‌ها مربوط به افزایش بیش از هزار درصدی ارزش پرداختنی‌های تجاری و سایر پرداختنی‌ها می‌شود.

هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول در سال مالی گذشته خود با کاهشی بیش از سه واحد در نسبت جاری روبرو بود که بیانگر افزایش بدهی‌های جاری این شرکت است. نسبت جاری نشان می‌دهد یک شرکت چه قدر به وسیله دارایی‌های جاری خود توان پرداخت دیون را دارد. این عدد برای حرکت اول در سال مالی منتهی به سی آذر ۱۴۰۱ برابر با ۰.۵۵ بوده است به این معنی که شرکت فقط می‌تواند حدود نیمی از بدهی‌ها را توسط دارایی‌های جاری پرداخت کند.

نسبت مالی بدهی این شرکت نیز با افزایشی قابل توجه روبرو بوده است که علت آن را می‌توان درنوع و میزان سرمایه‌گذاری‌های این شرکت جست‌وجو کرد. به طور کلی، حرکت اول موفق شده در سال مالی گذشته خود ۱۴۲ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.