اسنپ در واکنش به رای شورای رقابت به نفع تپسی: عملکرد ما قانونی و شفاف است

اسنپ در واکنش به رسانه‌ای شدن رای شورای رقابت تاکید کرد اقدامی ضد رقابتی انجام نداده و عملکردش قانونی و شفاف است.

اسنپ در واکنش به رای شورای رقابت به نفع تپسی که روز گذشته رسانه‌ای شد و با بیان اینکه هنوز رای شورای رقابت به اسنپ ابلاغ نشده؛ اعلام کرد هیچ گونه اقدام ضد رقابتی و خلاف مقررات انجام نداده است و حق اعتراض به این رای را بر خود محفوظ می‌داند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی اسنپ، این پلتفرم تاکسی اینترنتی با تاکید بر اینکه رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده‌است، اعلام کرد: با این وجود این شرکت حق اعتراض به رای را برای خود محفوظ می‌داند.

اسنپ در واکنش به رسانه‌ای شدن رای شورای رقابت به نفع تپسی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این پرونده در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانه‌ها منعکس شده است.

اسنپ با توضیح اینکه در صورتی که حکم رسانه‌ای شده صحت داشته باشد، ضمن احترام به رأی شورای رقابت، اسنپ حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌داند، تاکید کرد: این شرکت همچنان به شفافیت و عملکرد استاندارد مطابق با قوانین، در راستای حفظ فضای سالم رقابتی در بازار تاکسی‌های اینترنتی متعهد است.

فاواپرس / اسنپ تپسی

اسنپ از سیم‌کارت‌ها برای تحقیقات بازار استفاده کرده است

در بخشی از این توضیحات آمده: همانطور که اسنپ در دفاعیات خود در شورای رقابت تاکید کرده‌ هیچ‌گونه اقدام ضد‌رقابتی و خلاف مقرراتی انجام نداده است و با توجه به اینکه سیم‌کارت‌ها به‌صورت رسمی به نام شرکت اسنپ ثبت شده‌اند، اتهام استفاده از این روش برای جذب کاربر راننده به‌صورت مخفیانه کاملا نادرست است.

اسنپ از سیم‌کارت‌های خریداری شده برای انجام تحقیقات بازار (رصد سرویس‌های داخلی شرکت و همچنین سایر شرکت‌ها) جهت تدوین طرح‌های تشویقی، بهبود زمان پذیرش درخواست‌ها، بهبود نرخ پذیرش درخواست‌ها و موارد مشابه استفاده می‌کند که به صورت مرسوم برای تحقیقات بازار توسط شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود.

اسنپ همچنین در بیانیه خود با تاکید بر اینکه باید در نظر گرفت که کاربران راننده، استخدام رسمی هیچ کدام از تاکسی‌های اینترنتی نیستند، اعلام کرد: کاربران راننده برای فعالیت در ناوگان هر کدام از شرکت‌ها یا حتی فعالیت همزمان در آن‌ها حق انتخاب دارند. با توجه به اینکه اسنپ ۹۰درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریبا تمامی رانندگان تاکسی اینترنتی عضو ناوگان اسنپ هستند و بنابراین ادعای تلاش برای جذب رانندگان رقیب نمی‌تواند صحت داشته باشد.

این شرکت در بیانیه خود که برای رسانه‌ها ارسال شده، نوشته است: 

این نکته نیز قابل‌ذکر است که حفظ فضای سالم رقابتی نیازمند شفافیت و عملکرد مطابق با استانداردها و قوانین از جانب تمامی رقبا در یک بازار است، طی هشت سال گذشته‌ از زمان شروع فعالیت اسنپ و شکل‌گیری بازار تاکسی اینترنتی در ایران اقدامات خلاف قانون و غیرمنصفانه و غیررقابتی متعددی توسط رقبا انجام شده است. برخلاف ادعای رقبا، اظهارات برخی از کاربران راننده به‌صراحت نشان می‌دهد که بازاریابان میدانی برخی شرکت‌ها بارها اقدام به تطمیع رانندگان اسنپ کرده‌اند. مستندات این موضوع نیز به دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.

اسنپ همچنین می‌گوید پیشرفت بازار را در گرو رفتارهای سالم جهت ایجاد فرصت رشد برای تمامی بازیکنان فعال در این حوزه می‌داند.

عصر امروز و پس از خبری که شورای ملی رقابت منتشر کرد، در شبکه‌های اجتماعی انتقادهای مختلفی به اسنپ درباره استفاده از هزار سیم‌کارت شده بود که حال اسنپ با توضیحات خود معتقد است اقدامی خلاف مقررات انجام نداده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.