برنامه نوروزی «جهش» با هدف رشد اکوسیستم نوآوری اکران خواهد شد

مستند نوروزی جهش با هدف بزرگ کردن اکوسیستم استارتاپی کشور و رشد فعالین این حوزه ساخته شده و به‌زودی در لحظه نگار اکران خواهد شد.

فاواپرس: مستند نوروزی جهش با هدف بزرگ کردن اکوسیستم استارتاپی کشور و رشد فعالین این حوزه و ترغیب افراد خارج از این فضا ساخته شده و به‌زودی در پلتفرم لحظه‌نگار به اکران آنلاین درخواهد آمد. این مستند درواقع برنامه نوروزی مرکز نوآوری جهش بوده که با همکاری وی‌کست تولید شده با اجرای مدیرعامل این مرکز و مصاحبه او با فعالین اکوسیستم استارتاپی همراه شده است.

شب گذشته اکران خصوصی برنامه نوروزی جهش در پردیس سینمایی هدیش مال با همراهی جمعی از مدیران اکوسیستم استارتاپی کشور و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم «کاوه گودرزی» ضمن عرض خیر مقدم به افراد دعوت شده برای اکران خصوصی این مستند، اعلام کرد که این برنامه به‌زودی در پلتفرم لحظه‌نگار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

گودرزی تاکید کرد که آنها تصمیم گرفتند به‌جای برقرار کردن یک رویداد نوروزی مانند سالیان گذشته، این بار این رویداد را با ابعادی وسیع‌تر و هدفی بزرگ‌تر، تبدیل به یک مستند ویدیویی کنند تا دسترسی همگان به آن راحت‌تر باشد. او باور دارد این قبیل کارها می‌تواند به آگاه‌بخشی جامعه نسبت به اکوسیستم نوآوری کشور کمک کند.

فاواپرس / برنامه نوروزی «جهش» با هدف رشد اکوسیستم نوآوری اکران خواهد شد

گودرزی در ادامه اعلام کرد که اکوسیستم نوآوری در کشور آنقدر وسیع است که هر ایرانی می‌تواند در آن نقش پررنگی داشته باشد: «ما باور داریم برای همه ۸۵ میلیون ایرانی این خاک، نقش مهمی در اکوسیستم نوآوری تعریف شده است. با ساخت این برنامه و موارد مطرح شده در آن می‌خواهیم صفر تا صد تشکیل یک اکوسیستم نوآوری را آموزش دهیم و برنامه را طوری تهیه کردیم که بتواند برای افراد خارج از این فضای نوآوری نیز قابل فهم باشد و آنها را ترغیب به حضور در این اکوسیستم کند.»

به باور گودرزی نوآوری امر گریزناپذیری است که همه شرکت‌ها باید به آن مراجعه کنند. او انقلاب نوآوری را ادامه انقلاب صنعتی چهارم می‌داند و تاکید دارد که همه کسب‌وکارها برای ادامه حیات خود باید در این فضا نقش‌آفرینی کنند.

مرکز نوآوری جهش در شهریور ماه ۱۳۹۵ در دل دانشگاه شهید بهشتی ثبت شده و تاکنون ده‌ها تیم استارتاپی در این مرکز شتابدهی شدند. در فضای کار اشتراکی این مرکز نیز تاکنون ده‌ها تیم مستقر شدند. آنطور که در وبسایت این مرکز ذکر شده، جهش یک ساختار کاملا خصوصی در هیئت مدیره خود دارد و به هیچ ارگان و نهاد دولتی وابسته نیست.

ساخت اکوسیستم کامل نوآوری از اهداف جهش اعلام شده و طی سال‌های اخیر این مرکز وارد فضای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها نیز شده است. جهش یک شعبه رسمی در کشور انگلستان نیز دارد و چشم‌انداز و ماموریت خود را کمک به رشد دانش و آگاهی عمومی جامعه و همچنین توسعه زیرساخت‌های اکوسیستم نوآوری اعلام کرده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.