اقدام عجیب پدر آرات حسینی در اینستاگرام +‌ عکس

۱۲ اسفند ماه بود که سپاهان خبر از انتقال آرات حسینی به این باشگاه داده بود و اکنون با گذشت ۶۵ روز، آن‌ها از پایان این همکاری خبر داده‌اند.

فاواپرسآرات حسینی که طی سال‌های اخیر به‌عنوان یک فوتبالیست اینستاگرامی که از تکنیک جالب‌توجهی نیز برخوردار است، شناخته می‌شود، در آخرین روز‌های سال به سپاهان پیوست و این باشگاه از همکاری دوطرفه برای موفقیت این استعداد خبر داد.

فاواپرس / اقدام عجیب پدر آرات حسینی در اینستاگرام

اکنون، اما پدر آرات حسینی در متنی که در صفحه اینستاگرام این چهره قرار داده، از پایان این همکاری خبر داده است و اینچنین نوشته است:

با اینکه مجموعه سپاهان همه امکانات لازم در این مدت از هتل گرفته تا غذا و چندین زمین چمن با استخر و مشاور و به خصوص بهترین مربی، آقای سعید بیات، را در اختیارمان گذاشتند و همچنین آقای بصیریان مدیریت آکادمی، اما ما شرایط موندن در اصفهان زیبا با مردمانی خونگرم را نداریم. برای همین خاطر متاسفانه باید بگم که از این لحظه قطع همکاری بین آرات و سپاهان رقم خواهد خورد.

اما همیشه دوست‌دار هم خواهیم بود. همه پرسنل این مجموعه بهترین احترام را برای آرات و ما قائل شدند و از این بابت از همشون ممنونیم. میدونم آرات خیلی خیلی مربیشو دوست داره، اما چاره‌ای جز خداحافظی برامون نیست.

آرات حسینی طی سالیان اخیر خبرسازی زیادی داشته و از باشگاه‌های معتبری به عنوان مقصد اروپایی او یاد شده بود که البته همچنان بی‌نتیجه مانده است و باید اکنون دید پدر او چه برنامه جدیدی برای وی در نظر گرفته که علی‌رغم امکانات و شرایط مناسبی که از آن در سپاهان یاد کرده، ترجیح داده‌اند کارشان در اصفهان را پایان دهند.

فاواپرس / اقدام عجیب پدر آرات حسینی در اینستاگرام

بیوگرافی آرات حسینی

آرات حسینی از چند ماه پس از تولد خود به واسطه ویدئوهایی که از او در فضای مجازی منتشر می‌شد به شهرت رسید و پس از بازتاب این ویدئوها در صفحات پربازدید فوتبالی از جمله 433 و ESPN شهرت او جهانی شد و در نهایت هم پدر آرات حسینی، او را به انگلیس برد تا او برای مدتی در آکادمی لیورپول تمرین کند.

گفته می‌شود که آرات حسینی یکی از کودکان نابغه کشور است با استعدادهای فراوان به طوری که تحسین همگان را برانگیخته و اکنون در سرتاسر دنیا طرفدارهای بسیاری دارد.

آرات حسینی ۸ مهر ۱۳۹۲ در شهرستان بابل در استان مازندران متولد شد. محمد حسینی، پدر آرات که از همان دوران کودکی آرات به استعدادهای فرزندش پی برده بود، به عنوان مربی این کودک اعجوبه و نابغه نقش اساسی ایفا کرده و به گفته خودش تمام زندگی‌اش را وقف آرات کرده تا استعدادهایش را شکوفا سازد. آرات فعالیت خود را از سن یک سالگی بدون هیچ گونه حامی، در ژیمناستیک و آکروبات شروع کرده و مورد تحسین و تعجب جهان قرار گرفته است.

پدر آرات حسینی گفت: از سه ماهگی متوجه دستان فوق‌العاده قوی آرات شدم، اولین بار در سه‌ماهگی انگشت دستم را به سمتش بردم. دست راستش را حلقه کرد به دور انگشتم و فشرد، آرات وقتی به انگشتم محکم چسبیده بود، یکدفعه هر دو پایش را به سمت سرش آورده و یکباره تمام بدنش را از روی زمین بلند کرد.

آن روز قدرت عجیب دستان آرات و انعطاف حیرت انگیز بدنش را دیدم. بعد از آن روز حرکت‌های عجیب و غریب‌تری از پسرم دیدم.اوج حرکت‌های انعطاف‌پذیر آرات از ۷ ماهگی‌اش شروع شد زمانی که از میله آویزان بود توانست بدون هیچ کمک و آموزشی بصورت غریزی پشتک بزند. آرات حسینی چند ماه بعد، یعنی از ۱۳ ماهگی می توانسته به راحتی برای چندین بار پشت سر هم این حرکت را تکرار کند. وقتی دیدم پسرم استعداد عجیبی در انجام حرکات آکروباتیک دارد تصمیم گرفتم وقتم را کامل در اختیارش بگذارم و خودم به پسرم آموزش بدهم.

بازی‌های او کلا تمرین‌های انعطاف‌پذیری است، کودک بیش‌فعالی است و بسیار باهوش، خیلی هم خوش‌خوراک و پر اشتهاست. وقتی ۱۳ ماهش شده بود، پاهاش را ۱۸۰ درجه باز می‌کرد دو کف دستش را روی زمین می‌گذاشت و در همین حالت از روی زمین بلند می‌شد.

پدر آرات حسینی اضافه کرد: هزینه‌های تمرین و تغذیه آرات زیاد است، هزینه تغذیه آرات به راحتی با تغذیه سه عضو دیگر خانواده برابری می‌کند. درست است که حجم غذایش کم است اما تغذیه فوق العاده‌ای دارد. آرات به جز ورزش و اجرای حرکات آکروباتیک، عاشق پارک است و به شدت به پارک علاقه دارد. هر روز مجبورم می‌کند او را به پارک ببرم تا سوار تاب و سرسره و چرخ فلک شود. ما توی پارک هم تفریح می‌کنیم هم تمرین می‌کنیم.

فاواپرس / آرات حسینی

طرفدار میلیونی آرات حسینی در اینستاگرام 

بعد از آنکه متوجه استعدادهای پسرم شـدم به پیشنهاد اطرافیانم صفحه‌ای در اینستاگرام راه‌اندازی کردم که شکل عجیبی از این صفحه نه تنها در ایران بلکه در خارج ازکشور استقبال شد. در حال حاضر تعداد زیادی دنبال‌کننده، صفحه پسرم هستند که خیلی از آنها از کشورهای مختلف جهان هستند.

حضور آرات در چین

برنامه‌سازهای بین‌المللی شهریور ۹۵ این نابغه کوچک را از طریق پیج اینستاگرامش پیدا کردند و از او خواستند تا به کشور چین بیاید و در برنامه پربیننده اعجوبه‌های دنیا شرکت کند. با پرداخت تمام هزینه‌های رفت و آمد و حضور ۱۵ روزه او و خانواده‌اش در این کشور، در یک برنامه زنده با پشت سر هم گذاشتن چندین مرحله، از جمله صخره‌نوردی، آویزان شدن و حرکت عمودی و افقی بدون وقفه و مشکل از طرف تماشاگران و کارشناسان لقب بچه شگفت‌انگیز را گرفت.

مهاجرت آرات حسینی

به گفته‌ی پدرش، بعد از تلاش فراوان و دیده نشدن آرات نابغه در ایران که در بازی فوتبال هم خوش می‌درخشد، در نهایت به همراه خانواده به کشور انگلستان مهاجرت کرد.

موفقیت آرات حسینی باعث شد خیلی از کشورهای دنیا در صدد جذب او برآیند. پدر آرات درباره درخواست کشورها برای تغییر تابعیت آرات گفته: بعد از انتشار فیلم‌های آرات در شبکه‌های مجازی، بسیاری از کشورهای جهان برای تغییر تابعیت او تلاش کردند. آرات از کشورهایی چون آمریکا، آلمان و حتی اقلیم کردستان پیشنهاد اعطای تابعیت داشت، اما پدر آرات اعلام کرد پسرش علاقه‌ای به ترک ایران ندارد.

هرچند این موضوع تنها در حد یک ادعا باقی ماند و بعد از مدت کوتاهی بچه شگفت‌انگیز ایران عازم انگلستان شد. پدر آرات دلیل مهاجرت خود و فرزندش را عدم رسیدگی مسئولان ورزش ایران به خواسته‌های آرات عنوان کرد.

او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ورزشی ایران درباره مهاجرت خودش و آرات به انگلیس گفت: ما در لیورپول هستیم ‌و قصد هم نداریم به ایران بازگردیم. البته برای تعطیلات می‌خواستیم چند هفته‌ای به ایران بیاییم که به خاطر لغو شدن پروازها و شرایطی که در تمام دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا حاکم است میسر نشد.

فاواپرس / آرات حسینی

حضور آرات در آکادمی فوتبال لیورپول

آرات حسینی بعد از مهاجرت از ایران، به شهر لیورپول رفت تا در آکادمی فوتبال این باشگاه تمرین کند. پدر آرات درباره حضور پسرش در آکادمی باشگاه لیورپول هم گفت: آرات در آکادمی لیورپول تمرین می‌کند، اما به خاطر موانعی که باشگاه‌ها برای عقد قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان در سن پایین دارند فعلاً لیورپول نمی‌تواند رسماً آرات را جذب کند.

اما به غیر از لیورپول گویا باشگاه‌های دیگری هم تمایل دارند با آرات همکاری کنند. محمد حسینی، پدر آرات، هم به این موضوع اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید:

یکی از سران باشگاه لیورپول بازی آرات و استعداد او را که دید کاملاً تعجب کرد و گفت، این بچه در این سن و سال چگونه می‌تواند این کارها را انجام دهد. بعد از آن مقدمات کار فراهم شد تا آرات به آکادمی لیورپول راه پیدا کند. ما فعلاً منتظر اتفاق‌های بعدی هستیم، چون آرات طرفدارهای زیادی در بین باشگاه‌های انگلیسی پیدا کرده است. حتی باشگاه آرسنال از ما دعوت کرد که حداقل به مدت سه چهار ماه آرات را به آنجا ببریم. حتی‌ یک روز ما به آکادمی منچستریونایتد رفتیم. لیورپولی‌ها خیلی برایشان مهم است که آرات را نگه دارند، چون از استعداد او باخبر هستند.

بعد از رفتن ما به منچستر یکی از نمایندگان باشگاه لیورپول به خانه‌مان آمد و گفت که به ما اعتماد کنید و همین‌جا بمانید. خود آرات بارسلونا را دوست دارد. قطری‌ها از مدت‌ها قبل که ما در ایران بودیم، وکلای گردن‌کلفت فرستادند و بعد از مذاکره با ما سعی کردند آرات را به بارسلونا ببرند، اما موفق نشدند چون منع قانونی داشت.

فیفا در سایت خود چندی پیش از آرات به عنوان یک پسر پنج‌ساله بابلی نام برد که پا جای مسی می‌گذارد. به خاطر همین آرات کاملاً شناخته شده و هر باشگاهی روی آن دست بگذارد کاملاً زیر ذره‌بین است.

فاواپرس / آرات حسینی
آرات حسینی در مازندران

انتقادات فعالان حقوق کودک

فعالان حقوق کودک چندان از نحوه زندگی آرات حسینی راضی نیستند، آنها می گویند این فشارهای والدین آرات است که او را از کودکی که می تواند ساعت ها با خوشحالی با توپ بازی کند تبدیل به کودکی می کند که بعد از 490 روپایی پیاپی گریه می کند که چرا نتوانسته 500 روپایی بزند و رکورد بکشند. در واقع وظیفه والدین بیش از همه ، اینست که به کودکان بیاموزند از همان موجودی ارزشمندی که هستند لذت ببرند.

بازگشت به ایران

آرات بعد از نزدیک به سال زندگی در کشور ترکیه در فروردین ماه 1402 با خانواده به ایران بازگشت، پدرش می گوید برگشته است تا خواندن و نوشتن به زبان فارسی را یاد بگیرد و در ادامه به کشور دیگری که شاید اسپانیا باشد مهاجرت کنند تا فوتبالش را در این کشور پی بگیرد!

عقد قرارداد با سپاهان اصفهان

در نهایت بعد از همه بازارگرمی ها و شایعات بی اساس، آرات حسینی اسفند 1401 در 9 سالگی به آکادمی باشگاه سپاهان پیوست.

ادعاهای عجیب پدر آرات درباره جدایی از سپاهان

آرات حسینی از چند ماه پس از تولد خود به واسطه ویدئوهایی که از او در فضای مجازی منتشر می‌شد به شهرت رسید و پس از بازتاب این ویدئوها در صفحات پربازدید فوتبالی از جمله 433 و ESPN شهرت او جهانی شد و در نهایت هم پدر آرات، او را به انگلیس برد تا او برای مدتی در آکادمی لیورپول تمرین کند.

اما حضور آرات در آکادمی لیورپول به عقد قرارداد با این باشگاه منتهی نشد و در شرایطی که صحبت از حضور او در بارسلونا مطرح بود، خانواده حسینی به ایران بازگشتند؛ اتفاقی که پدر آرات دلیل آن را عدم تطابق او با آب و هوای انگلیس و همچنین سختگیری‌های فیفا برای سفر به اسپانیا و حضور در آکادمی بارسلونا توصیف کرد.

با این حال در اسفندماه ۱۴۰۱ باشگاه سپاهان با انتشار تصویری از آرات حسینی در کنار محمدرضا ساکت، اعلام کرد که این کودک نابغه ایرانی از این پس در آکادمی سپاهان به فعالیت خواهد پرداخت اما روز گذشته و تنها حدود دو ماه بعد از این خبر، روز گذشته پدر آرات حسینی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، از پایان این همکاری خبر داد.

محمد حسینی، پدر آرات حسینی در این مورد عنوان کرد: ما از ابتدا هم قراردادی با سپاهان نبستیم اما با توجه به اینکه سپاهان اعلام کرده و استوری گذاشته بود، ما هم مجاب شدیم استوری را منتشر کنیم. به اصفهان رفتیم اما مسائلی که در ذهن من بود، برآورده نشد.

او توضیح داد: سپاهان قرار بود خانه‌ای در اختیار ما قرار بدهد اما مکانی که در اختیار ما قرار دادند طوری بود که مادر آرات حتی نمی‌توانست غذا بپزد و ما حتی لباسشویی هم نداشتیم. پس از مدتی یک مربی دیگر هم به آنجا آمد و ما هم اذیت می‌شدیم‌ و از طرفی ما روی تغذیه آرات هم حساس هستیم و اصلا غذای بیرون را به او نمی‌دهیم و امکانات لازم را هم نداشتیم.

پدر آرات حسینی درباره شرایط تمرینی او در آکادمی سپاهان گفت: ما اصلا وارد تمرینات تیمی نشده بودیم و با توجه به اینکه آرات تازه آمده بود، باید مدتی را به صورت اختصاصی تمرین می‌کرد و سپاهان هم یک مربی به اسم آقای سعید بیات در اختیار ما قرار داد که واقعا عالی بود اما با توجه به شرایطی که داشتیم، تصمیم به ترک اصفهان گرفتیم.

فاواپرس / آرات حسینی

حسینی با‌ گلایه از باشگاه سپاهان بیان کرد: روز اولی که رفتیم، من با شخصی صحبت کردم که می‌گفت پیج آرات دنبال کنندگان زیادی دارد و برند محسوب می‌شود و ما هم برند خودمان را داریم؛ شما دیگر برای جاهای دیگر تبلیغ نکنید و ۶ برندی را که ما داریم، تبلیغ کنید. من حس کردم هدف سپاهان تبلیغات در پیج آرات است و می‌خواهند برای مثال اگر ۱۰۰ میلیون هزینه کرده‌اند، چند برابر آن را به دست بیاورند.

او در ادامه گفت: آرات یک برند است و فکر می‌کنم سپاهان هم قصد استفاده از این برند را داشت.‌ پیج آرات شش میلیون دنبال کننده دارد و اگر بخواهیم در آن تبلیغ کنیم، در بدترین حالت و با کمترین تبلیغ روزی دو میلیون درآمد دارد اما من مدت‌هاست که سالی یک تبلیغ هم نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اگر من فیلمی از آرات با لباس سپاهان منتشر کنم، ممکن است پیج 433 و … هم بازنشر کنند و چند میلیون نفر می‌بینند و سپاهان می‌توانست بیشتر هزینه‌های خودش را از پیج آرات بردارد اما در این بین چه چیزی عاید ما می‌شد؟ من اگر بخواهم روزی سه تبلیغ کنم، می‌توانم بهترین خانه را اصفهان بگیرم و بهترین زندگی را داشته باشم اما در آن شرایطی که برای ما مهیا شده بود، آرات حتی غذای مناسب هم نمی‌توانست بخورد.

حسینی افزود: مدام می‌گفتند ما بزرگترین آکادمی ایران هستیم اما من هنوز آکادمی آنها را ندیده بودم و حتی همان ابتدا که من مصاحبه کردم و گفتم در مسیر قشم هستم به من گفتند چرا این حرف را زدی؟ این برای وجهه ما خوب نیست، ما بزرگترین آکادمی آسیا هستیم و امکاناتی داریم که هیچ باشگاهی ندارد. در صورتی که آرات هم یک برند است و شما قطعا آنها هم به خاطر آن برند جلو آمده بودند. به فرض که فوتبال آرات هم ضعیف باشد اما چطور باید با یک برند برخورد کرد؟

پدر آرات حسینی درباره واکنش باشگاه سپاهان به جدایی او توضیح داد: من قصد داشتم باشگاه را از این تصمیم‌مان مطلع کنم و به ما گفتند فلان روز به شما جواب می‌دهیم اما هر بار قرار را عقب انداختند و در نهایت هم من به صورت یک طرفه این تصمیم را گرفتم. قرار بود چهارشنبه به من جواب بدهند اما گفتند پنجشنبه بیا و باز هم پنجشنبه گفتند درخواستت را بنویس و بعد از بازی سپاهان بیا. بعد از بازی دوباره گفتند درخواستت را بنویس که من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت. بعد از اینکه من این موضوع را اعلام کردم هم هیچ تماسی با من نداشتند.

او در خصوص برنامه آرات حسینی برای آینده گفت: مسیر ادامه دارد و باید فکر کنیم و تصمیم بگیریم. فعلا آرات تمریناتش را به صورت انفرادی دنبال می‌کند که شاید هم به مدت یک سال به دبی برویم؛ البته هنوز قطعی نیست و باید درباره این موضوع بیشتر فکر کنم.

او در پایان در‌ پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قبلا اعلام کرده بود هدف آرات حضور در اسپانیا است، چه زمانی به این کشور سفر خواهند کرد؟ گفت: فعلا مشخص نیست. از تاریخی که مدنظر خودم بود، یک ماه گذشته و هنوز هم نرفته‌ایم، چون شرایط تمرینی آرات خوب نیست.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.