مدیرعامل شرکت بورس:

یک شرکت بزرگ اقتصاد دیجیتال تا پایان ماه به بورس می‌رود

مدیرعامل شرکت بورس تهران از ورود یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصاد دیجیتال به بورس تا پایان ماه خبر داد. احتمال می‌رود شرکت مورد اشاره وی اسنپ باشد.

به گزارش پیوست، محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس تهران در نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی که در محل سازمان بورس برگزار شد، زمزمه‌های ورود اسنپ به بورس را جدی‌تر کرد.

او در این رابطه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان این ماه یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال را وارد بورس کنیم. گودرزی همچنین از ورود یکی از شرکت‌های دیگر این حوزه به بازار سرمایه در ماه آینده سخن گفت.

رمزارز ملی بی‌معنی است

شمس‌الدین حسینی، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید در این همایش گفت: در کشور تحولات فنی را درک کرده‌ایم و در خیلی از حوزه‌ها مانند بانکداری الکترونیکی خوب پیش رفتیم اما به تحولات نهادی کمتر دقت کردیم. مثلا در کشور عده‌ای در حوزه رمزارز فعالیت می‌کنند اما حکمرانی این حوزه چطور انجام می‌شود؟

او ادامه داد: سه سال پیش بانک مرکزی بحث رمزارز ملی را مطرح کرد. اما مشخص نبود وقتی می‌گوییم ارز پس چطور ملی است؟ وقتی تا این حد از این حوزه فاصله داریم شاید نتوانیم به مسائل مهم‌تری که در جهان اتفاق می‌افتد بپردازیم.

به باور وی به علت درگیری مسئولان به مسائل اساسی و اولیه اقتصاد به هوشمندسازی کمتر توجه می‌شود: مسئولان کشور ما درگیر رشد اقتصادی پایین هستند اما اتفاقات دیگری در جهان در حال رخ دادن است. در حوزه اقتصاد نیاز به حکمرانی هوشمند داریم، اقتصاد هوشمند را نیز باید ذیل جامعه هوشمند ببینیم. مثلا در بخش فنی بانک مرکزی خیلی پیش رفته است اما در حوزه مقررات‌گذاری اینطور نیست.

این نماینده مجلس افزود: شورای مبارزه با پولشویی مانند حاکمی که برای تنبیه دریا دستور داد آن را شلاق بزنند، تصویب کرد نهادهای زیرمجموعه بانک مرکزی کریپتو کارنسی را سرکوب کنند.

هوشمندسازی را به ابزار تقلیل ندهیم

محمدرضا حمیدی، معاون دانش بنیان شستا در این همایش بیان کرد: در اقتصاد کشور ضرورت‌ها را می‌فهمیم اما در تعریف چیستی مفاهیم مشکل داریم. ما عموما در کشور هوشمندسازی را به ابزار تقلیل می‌دهیم در حالی که جزئی از آن است. در این حوزه نگاه ابزارزده داریم. چرا در دهه‌های مختلف مشکلات کشور ثابت هستند؟ زیرا راه‌های کهنه به مقاصد نو نمی‌رسند.

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز گفت: در دوره بعدی بلوغ دولت نباید سرویس اند تو اند ارائه کند و باید به سمت دولت پلتفرمی حرکت کنیم. در حوزه عملیات مرزهای مبهمی بین سازمان ما و سامانه‌های مالی و بانکی وجود دارد. تجربه‌های متعددی از هوشمندسازی در دولت وجود دارد. صدور مجوزهای اصناف یکی از تجربه‌های هوشمندسازی در دولت است. ۹۷ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی خدمات دولت متصل هستند. تا آبان ماه باید ۲۰ درصد خدمات در این درگاه بدون مداخله انسانی و تماما هوشمند صورت بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت: در دولت هوشمند ما می‌گوییم خدمات توسط سامانه‌ها به جای اشخاص. در سازمان فناوری اطلاعات مرکز تبادل اطلاعات را داریم که امکان تعامل میان دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. بالغ بر ۱۹۰۰ خدمت مختلف به ۳۳۰ دستگاه خدمت می‌دهند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.