اصلاح نظام کارمزد خدمات پرداخت به نفع همه است

محمدحسین کاشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد معتقد است اصلاح نظام کارمزد خدمات پرداخت امری اجتناب ناپذیر است و با توجه به افزایش هزینه‌ها ناگزیر از اصلاح این نظام هستیم.

فاواپرس: به گفته محمدحسین کاشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در تمام کشورهای دنیا افراد بابت خدماتی که در حوزه پرداخت دریافت می‌کنند، هزینه‌ای را یا به صورت ماهانه یا در ازای هر تراکنشی، با توجه به قرارداد تعیین سطح خدماتشان پرداخت می‌کنند، بر این اساس سرویس‌های دریافتی آنها پایدار می‌ماند. عدم تغییر کارمزدها یا تعرفه‌ها در ایران باعث به مرور باعث می‌شود کیفیت خدمات پرداخت به حداقل برسد.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد بر این باور است که هرچه درآمد شرکت‌های پی‌اس‌پی افزایش یابد به تبع آن شاهد توسعه زیرساخت‌ها در این صنعت خواهیم بود و توسعه تجهیزات زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های نرم‌افزاری است. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در بخش‌های نوآور باعث ایجاد سرویس‌ها و خدمات جدید می‌شود اما اگر نتوانیم به سمت نوآوری حرکت کنیم، فاصله ما با شرکت‌های حوزه پرداخت در سایر نقاط دنیا بیشتر می‌شود.

کاشی همچنین با اشاره به پایداری شبکه و وسعت خدمت‌رسانی شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت که دورترین تا مرکزی‌ترین نقاط کشور را شامل می‌شود، به ثروت نهفته‌ای اشاره کرد که چه به صورت مادی و چه معنوی همواره در خدمت و دسترس کسب وکارها و اصناف است.

به باور او میلیون‌ها پذیرنده در سراسرکشور حداقل با یکی از شرکتهای پرداخت در ارتباط هستند و انجام میلیاردها تراکنش در ماه نشانگر آن است که زندگی روزمره مردم به نوعی با این خدمات گره خورده است. از اینرو عدم توسعه شبکه پرداخت نه تنها باعث ایجاد اختلال در عملکرد اصناف می‌شود ، بلکه عقب افتادن صنعت پرداخت از کسب و کارها را در پی دارد و این صنعت دیگر نخواهد توانست همپای کسب وکارها رشد کند و پویایی خود را از دست می‌دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.