دستور رییس جمهوری به وزارت ارتباطات برای حل اختلال کلاب‌ هاوس

علی ربیعی، سخنگوی دولت، از دستور رییس جمهوری به وزارت ارتباطات برای شکایت از اختلال‌گران و حل مشکل شبکه اجتماعی کلاب هاوس خبر داده است.

انتشار نامه اخطار رگولاتوری از سه اپراتور و در نهایت شکایت وزارت ارتباطات از همراه اول، ایرانسل و مخابرات در مورد ایجاد اختلال عمدی روی شبکه اجتماعی کلاب هاوس تا کنون نتیجه‌ای به دنبال نداشته است. به دنبال این اتفاق‌ها هم امروز (۲۴ فروردین) علی ربیعی، سخنگوی دولت، از دستور رئیس جمهوری به وزارت ارتباطات برای شکایت از اختلال‌گران و حل مشکل شبکه اجتماعی کلاب هاوس خبر داده است. همچنین در این مورد سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود بدون برعهده گرفته فیلترینگ کلاب هاوس گفته است این شبکه بخشی از فضای مجازی است که بارها گفته شده نیازمند ساماندهی است.

به گزارش فاواپرس، از عصر روز ۱۹ فروردین ماه دسترسی به کلاب هاس برای کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات بدون فیلتر شکن امکان پذیر نیست. هرچند دیروز (۲۳ فروردین) سخنگوی شرکت مخابرات اعلام کرد که هیچ اختلالی روی شبکه مخابرات برای کلاب هاوس ایجاد نشده است. حالا اما علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به اظهارات ضد و نقیض درباره بسته شدن شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس گفته است نباید از صحبت دولت مردان با مردم هراسان بود. براساس خبری که انتخاب منتشر کرده ربیعی در این زمینه گفت: «کسی نباید از آگاه شدن مردم واهمه داشته باشد. برخی خودشان توانایی گفت‌وگو با مردم و نخبگان را ندارند و از صحبت دولت مردان با مردم هراسان شده اند.» او ادامه داد: «رئیس جمهوری یکشنبه در دولت به وزیر ارتباطات دستور دادند که اولا جزئیات را به مردم بگویند و ثانیا مطابق قانون از اختلال کنندگان شکایت و از اهرمهای قانونی موجود برای پاسخگویی متخلفان و هم برای حفظ فضای ایجاد شده و باز شده استفاده کنند.» ربیعی تاکید کرد که دیدگاه دولت مبنی بر باز بودن این شبکه اجتماعی است. بنابر توضیحات او رییس جمهوری به وزیر ارتباطات دستور داده ضمن ارائه گزارش شفاف از اختلال در کلاب‌هاوس، از اخلال کنندگان شکایت کند.

شبکه مجازی باید سامان‌دهی شود

به گزارش خبرآنلاین همزمان با این اظهارات سخنگوی دولت، غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه نیز در چهل و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد فیلتر کلاب‌ هاوس بدون اینکه مسئولیت فیلترینگ این شبکه اجتماعی را بر عهده بگیرد گفته که این شبکه بخشی از حوزه فضای مجازی است که بارها گفته شده نیازمند مدیریت و ساماندهی است. به گزارش خبرآنلاین اسماعیلی در این زمینه گفت: «این شبکه بخشی از حوزه فضای مجازی کشور است که بارها درباره آن اعلام کردیم که نیازمند مدیریت و ساماندهی است. مکررا هم ما و هم رهبر معظم انقلاب از رهاشدگی فضای مجازی انتقاد و گله کرده ایم و هشدار داده ایم نباید رها شود.» او با بیان اینکه این ساماندهی و مسئولیت آن بر عهده دولت است ادامه داد:‌ «آنها باید همانگونه که در فضای حقیق اقداماتی را برای مدیریت و ساماندهی انجام می‌دهند باید این فضا را هم مدیریت کنند. چنانچه قصور و کوتاهی کردند بایدپاسخگو باشند. این مبنای قوه قضاییه است و در این زمینه هم موضوعات را تعقیب می کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.»

بهمن ماه گذشته هم سخنگوی قوه قضائیه همزمان با فیلتر شدن پیام رسان سیگنال بدون قبول مسئولیت این فیتلرینگ گفته بود که قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیست. همچنین چندی پیش دادستان کل کشور و وزیر ارتباطات اعلام کرده بودند بحثی برای فیلتر شدن کلاب هاوس مطرح نشده است. با این حال نزدیک به ۶ روز است که کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات بدون فیلترشکن امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی مبتنی بری صوت و گفت‌وگو را ندارند.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.