ZTE یک گوشی با قابلیت عکس‌برداری نجومی معرفی کرد

شرکت ZTE که در آستانه معرفی گوشی هوشمند جدید خود به نام ZTE Axon ۳۰ Ultra در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، رسما تأیید کرد که این گوشی مجهز به حالت عکاسی منحصر به فردی با نام Super Moon Ultra است که کاربر را قادر می‌سازد به راحتی از اجرام آسمانی عکاسی کند.

دو روز پیش از رونمایی رسمی از گوشی هوشمند ZTE Axon 30 Ultra در تاریخ 15 آوریل توسط شرکت چینی ZTE، این شرکت که تأکید زیادی روی دوربین گوشی‌های سری اکسون ۳۰ خود دارد، روز گذشته تأیید کرد که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی‌ها، حالت عکاسی Super Moon Ultra نام دارد که در زمینه عکاسی نجومی، می‌تواند به کاربر امکانات قابل توجهی را ارائه دهد.

به گزارش فاواپرس به نقل از gizmochina، اگرچه گرفتن عکس از اجرام آسمانی یا آسمان شب با تلفن همراه، برای ما چیز جدیدی نیست و بسیاری سازندگان گوشی‌های هوشمند نسخه خاص خود از دوربین‌های نجوم نگاری را برای گرفتن تصاویر ستاره‌ها و ماه در طول شب تهیه می‌کنند، با این حال، به نظر می‌رسد ZTE Axon 30 Ultra در این زمینه، یک گام از رقبای خود جلوتر باشد.

شرکت ZTE در مجموعه عکس‌هایی که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده، نحوه کارکرد حالت Super Moon Ultra در گوشی را به نمایش گذاشته است. اگرچه این شرکت پست‌ها را با هشتگ ZTEAxon30series به اشتراک گذاشته است، اما تیزر‌های تبلیغاتی این قابلیت را تنها در مدل Ultra نشان می‌دهد، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم دستگاه‌های دیگر این سری نیز به این قابلیت مجهز می‌شوند یا خیر. شرکت ZTE در خصوص قابلیت Super Zoom Ultra اظهار داشت، این حالت عکاسی نجومی کاملاً به هماهنگ‌سازی بین دوربین‌های گوشی بستگی دارد تا بتواند به طور واضح تصاویر ماه یا سایر اجرام آسمانی و محیط اطراف آن را برای کاربر به ارمغان بیاورد. گفته می‌شود با تلفیق این الگوریتم داخلی، تصاویری که از ماه دریافت می‌شود، دقیقاً به همان گونه‌ای ثبت می‌شوند که توسط چشم انسان دیده می‌شود.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که مدل Ultra این گوشی از لنز‌های 64MP و 8MP Periscope Telephoto Super Zoom برای گرفتن عکس‌ها استفاده می‌کند. همچنین در چند فیلم دیگر منتشر شده، می‌توانیم تشخیص دهیم که این دستگاه دارای یک صفحه نمایش منحنی با حفره‌ای در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی است. گزارش‌ها تاکنون می‌گویند که مدل‌های ZTE Axon 30 Pro و Ultra از یک دوربین جلوی نسل دوم در زیر نمایشگر با لنز 44MP بهره می‌برند. صفحه نمایشگر این گوشی نیز احتمالاً یک صفحه نمایش 6.9 اینچی OLED با رنگ‌های 10 بیتی، نرخ تازه سازی 120 هرتز و سرعت نمونه برداری لمسی 360 هرتز است.

در مورد دوربین‌های سه گانه این گوشی نیز گفته می‌شود که Ultra علاوه بر ویژگی‌هایی که در قبل اشاره شد، از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی f/1.6، یک لنز 64 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 64 مگاپیکسلی portrait، در کنار یک لنز پرایسکوپ 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 5 برابر، بهره می‌گیرد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، رم LPDDR5، حافظه پرسرعت UFS 3.1، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۵۵ یا ۶۵ وات و همچنین سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری MyOS اشاره کرد.

تصاویر منتشر شده از قدرت دوربین گوشی ZTE Axon 30 Ultra

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.