رشد ۶۰۰۰ درصدی از ابتدای ۲۰۲۱؛

دوج کوین در 4 ماه خیلی‌ها را میلیونر کرد

قیمت دوج کوین دیروز با یک جهش تقریبا ۲۰۰ درصدی تا حوالی ۴۵ سنت بالا رفت، بنابراین میزان رشد این رمزارز از ابتدای سال ۲۰۲۱ از ۶۰۰۰ درصد بیشتر شده است. این یعنی اگر در ابتدای سال ۱۰۰۰ دلار دوج کوین می‌خریدید، الان می‌توانستید یک تسلا مدل Y خریداری کنید.

هیچ کس تصور نمی‌کرد ارز دیجیتالی که کارکرد خاصی ندارد و تنها برای شوخی طراحی شده است، بتواند با یک رشد 6000 درصدی در 4 ماه بسیاری از دارندگان خود را میلیونر کند.

به گزارش فاواپرس، رمزارز دوج کوین دیروز با رشدی خیره‌کننده به مرز قیمت ۴۵ سنت رسید و اکنون در حوالی ۳۲ سنت معامله می‌شود. اگر در ابتدای سال جاری میلادی ۱۰۰۰ دلار دوج کوین می‌خریدید، دیروز سرمایه شما بالغ بر ۸۰ هزار دلار می‌بود که رقمی بالاتر از هزینه لازم برای خرید تسلا مدل Y به ارزش ۶۰ هزار دلار است.

دوج‌کوین از نظر کاربرد دارای ارزش خاصی نیست و می‌تواند بی‌نهایت توکن داشته باشد. این مسئله برخلاف دلایل اصلی حمایت سرمایه‌گذاران از بازار رمزارزهاست، چون آن‌ها ظرفیت محدود ارزی مثل بیت‌کوین را نسبت به دلار که از منبع نامحدود فدرال رزرو می‌آید یک مزیت می‌دانند. ولی عاملی که علاوه بر هزینه پایین‌تر تراکنش‌ها و سرعت بالای تسویه حساب‌ها باعث افزایش قیمت دوج‌کوین شده، وجود یک جامعه کاربری پویا و فعال است.

تعداد مشترکان ساب‌ردیت دوج‌کوین حالا از مرز ۱.۳ میلیون کاربر فراتر رفته است. این ساب‌ردیت مرجع اصلی طرفداران این رمزارز است که می‌خواهند قیمت دوج‌کوین را به یک دلار برسانند. این رمزارز که در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز به کار کرد، معمولا به عنوان ارزی برای کمک مالی به تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌شد و کاربرد دیگری نداشت.

قیمت دوج‌کوین در یک هفته اخیر بیش از ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده و دلیل خاصی برای این حرکت صعودی دیده نمی‌شود. البته شرکت‌های مختلفی در چند وقت اخیر معامله و پذیرش دوج‌کوین را آغاز کرده‌اند. برای مثال تیم بسکتبال «دالاس ماوریکس» خرید اقلام طرفداری این باشگاه با دوج‌کوین را ممکن کرد.

رکوردشکنی‌های قیمت دوج کوین ادامه دارد

به نظر می‌رسد که همه این اتفاقات و افزایش توجه عمومی به نام دوج‌کوین باعث افزایش خرید و فروش این رمزارز و افزایش چشمگیر قیمت آن شده است. با این حال بدون آگاهی و تحقیقات مناسب در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.