ادعای شرکت زیرساخت:

مشکل «کلاب هاوس» از خارج از کشور است

از ظهر دیروز (۷ اردیبهشت ) کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس روی اینترنت ثابت و اپراتور تلفن‌همراه رایتل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی بدون استفاده از فیلترشکن را ندارند. در پیگیری از روابط عمومی زیرساخت این شرکت اعلام کرد که این مشکل به خاطر به روز‌رسانی جدید کلاب‌هاوس است و آنها با ارسال ایمیل به این سرویس درحال رفع این مشکل هستند.

به گزارش فاواپرس، از ظهر دیروز برخی کاربران از عدم دسترسی خود به شبکه اجتماعی کلاب هاوس روی برخی شرکت‌های اینترنت ثابت ورایتل خبر می‌دادند. به دنبال این اتفاق گمانه زنی برای فیلتر شدن این شبکه روی اینترنت ثابت نیز قوت گرفت. حال روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگویی تاکید می‌کند که هیچ فیلترینگی از سوی شرکت‌های اینترنت ثابت روی کلاب هاوس اعمال نشده است. روابط عمومی زیرساخت در این زمینه گفت: «امروز کلاب هاوس یک به روزرسانی داشته است که دراین به‌روزرسانی سرورهای خود را به سرویس ابری آمازون منتقل کرده است. از آنجایی هم که سرویس ابری آمازون IPهای ایران را مختل می‌کند، کاربران در دسترسی به این شبکه با مشکل مواجه شده‌اند.» براساس توضیحات زیرساخت آنها در تلاش هستند تا با ارسال ایمیل به کلاب هاوس این مشکل و اختلال پیش آمده را رفع کنند.

پیش از این اختلال در کلاب هاوس که حالا مشخص شده منشاء خارجی دارد، کلاب هاوس از روز ۱۹ فروردین روی شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات با اختلال همراه است و کاربران این سه اپراتور بدون فیلتر شکن امکان استفاده از آن را ندارند.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.