عصبانیت فیس‌بوک از به‌روزرسانی جدید شرکت اپل

شرکت اپل با ارایئه به‌روزرسانی سیستم عامل جدید خود شرکت فیس‌بوک را به دلیل حفظ امنیت بالای کاربران عصبانی کرد.

به گزارش فاواپرس، شرکت اپل روز دوشنبه بروزرسانی جدید آیفون را ارائه داد که این بروزرسانی به مشتریان خود ابزاری قدرتمند برای محافظت از حریم خصوصی آن‌ها را می‌دهد و مشتریان مجبور به استفاده از آن نیستند. ویژگی ردیابی انتخاب در iOS ۱۴.۵ تهدیدی برای فیس بوک و سایر شرکت‌هایی است که داده‌های کاربر را برای فروش تبلیغات هدفمند جمع می‌کنند و از زمان اعلام ویژگی شفافیت ردیابی برنامه (ATT)، فیس بوک علیه این اقدام اپل است.

علت عصبانیت فیس بو‏ک از بروزرسانی جدید چیست؟

نیویورک تایمز توضیح می‌دهد: “یکی از راز‌های تبلیغات دیجیتال این است که شرکت‌هایی مانند فیس بوک عادت‌های آنلاین افراد را دنبال می‌کنند و وقتی روی برنامه‌های دیگر مانند Spotify و Amazon در تلفن‌های هوشمند کلیک می‌کنند. فیس بوک و سایر برنامه‌ها برای انجام این کار در آیفون‌های به روز شده مجوز می‌خواهند و کاربران می‌توانند همه پیگیری‌ها را در تنظیمات حریم خصوصی تلفن خاموش کنند.

اساساً “این یک انتخاب در مورد کسانی است که فکر می‌کنید سزاوار اطلاعات شخصی شما هستند و اینکه چقدر می‌خواهید بازاریابی در منابع خبری شما هدف قرار گیرد”، جوآنا استرن در وال استریت ژورنال می‌نویسد. درخواست از یک برنامه برای ردیابی شما “انتخاب شما از داده‌های من نیست” و “با ضربه زدن روی این سیستم به شما می‌گوید چیزی را که احتمالاً هرگز نمی‌دانید به اشتراک می‌گذارید استرن اضافه می‌کند: “سازندگان برنامه دو فرصت دارند که توضیح دهند که چگونه از داده‌ها استفاده می‌کنند و شما را متقاعد می‌کنند که لیاقت دارند”، و اگر موافقت می‌کنید که ردیابی شوید، داده‌های شما مانند می‌سی سی پی جریان می‌یابد .

این چیزی است که برای شما در معرض خطر است. برای اپل و فیس بوک، این آخرین و بزرگترین نبرد بین “چشم انداز‌های کاملاً واگرا برای آینده دیجیتال” است. اپل و مدیرعامل آن، تیم کوک، استدلال می‌کنند که افراد خواهان و مستحق کنترل حریم خصوصی خود هستند، حتی اگر هزینه آن از قبل پرداخت شده باشد. فی بوک و مدیر عامل آن، مارک زاکربرگ، امیدوارند که مردم تبلیغات متناسب با علایق خود را دوست داشته و شرط بندی کنند که با پیگیری برای دریافت برنامه‌های “رایگان” روبرو می‌شوند و حالا این مبارزه شخصی شده است .

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.