قیمت دوج کوین به مرز یک دلار نزدیک می‌شود؛ رشد ۵۶ درصدی در یک روز

قیمت دوج کوین برای نخستین بار از مرز ۱۴۰۰۰ تومان (۰.۶۸ دلار) عبور کرد و توانست ظرف ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۵۶.۲۲ درصدی قله جدید‌ی را فتح کند.

به گزارش فاواپرس، برخی تحلیلگران بازار از ماه‌ها قبل و زمانی که هر دوج کوین ارزشی کمتر از دو هزار تومان داشت به این موضوع اشاره کرده بودند که ارزش دوج کوین به بیش از یک دلار خواهد رسید. هرچند برخی چنین روند صعودی را شوخی بیش نمی‌دانستند. در سال ۲۰۱۳ سرمایه‌گذاران توجه چندانی به دوج کوین نداشتند، اما ظاهرا امروز وضعیت فرق کرده است.

طی ماه‌های اخیر ارزش دوج کوین به شکل صعودی افزایش پیدا کرده و داده‌های آماری نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جوان توجه بیشتری به این رمزارز دارند. طی هفته‌های اخیر ایلان ماسک و مارک کوبان در توییتر از دوج کوین نام بردند و برخی تحلیلگران علت افزایش قیمت دوج کوین را به توجه ویژه‌ای که این دو میلیاردر به آن نشان می‌‌دهند، مرتبط می‌دانند.

داده‌های آماری coindesk نشان می‌دهد که در لحظه نوشتن این خبر، ارزش هر دوج کوین ۰.۶۸ دلار است و رشد ۵۶.۲۲ درصدی را ظرف ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده است. نمودار قیمت دوج کوین به خوبی نشان می‌‌دهد این نخستین باری است که این رمزارز توانسته چنین ارزشی را برای خود رقم بزند.

حال باید دید قیمت این رمزارز به کجا می‌رسد و آیا این روند صعودی ادامه‌دار خواهد بود یا خبر از ریزشی سخت می‌‌دهد. به نظر می‌رسد تا زمانی که شرکت‌های بیشتری برای خرید و فروش خدمات و محصولات خود از دوج کوین استفاده می‌کنند، این روند صعودی ادامه داشته باشد. اما باید دید این رمزارز می‌تواند به مرز یک دلاری شدن برسد یا مدت زمانی طول می‌کشد تا بتواند به چنین ارزشی دست پیدا کند.

علاوه بر دوج کوین، اتریوم نیز توانست ظرف ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت چشمگیری داشته باشد و در ساعاتی از مرز ۳۵۰۰ دلار نیز عبور کرد.

دوج کوین پس از ادغام با eToro ارزش بازاری بیشتری از تتر پیدا کرد

خبر پیشی‌گرفتن دوج کوین از تتر در حالی منتشر شده است که احتمال می‌رود ایلان ماسک هفته‌ی آینده در برنامه‌‌ی تلویزیونی SNL باعث پامپ این رمزارز شود.

دوج کوین با داشتن ارزش بازاری بیش از ۶۲ میلیارد دلار، اکنون ازلحاظ ارزش بازار از تویتر و فورد و تتر (USDT) پیشی‌ گرفته است. به‌گزارش کوین‌تلگراف، ارزش بازار ۶۲ میلیون دلاری دوج کوین ۱۰ میلیارد دلار از تتر ۵۲ میلیارد دلاری بیشتر است. این رمزارز در‌حال‌حاضر از فورد و تویتر به‌ترتیب با ۴۵٫۱ و ۴۳٫۱ میلیارد دلار سبقت گرفته است. افزایش شدید قیمت دوج کوین در هفته‌ی جاری در حالی اتفاق افتاده است که پلتفرم ترید ای‌تورو (eToro) این رمزارز را فهرست کرده است.

یکی از نمایندگان eToro به کوین‌تلگراف گفته است که دوج کوین به‌دلیل تقاضای چشمگیر مشتریان به این پلتفرم ترید اضافه شده است. پلتفرم ترید ای‌‌تورو میزبان ۲۰ میلیون کاربر است و ازاین‌پس می‌توانند دوج کوین را خریدوفروش کنند. ادغام در ای‌تورو و حمایت‌های ارتش دوج در رسانه‌های اجتماعی و ذکر نام دوج کوین به‌وسیله‌ی طرفدارانی چون ایلان ماسک و ستاره‌ی برنامه‌ی شارک تانک، مارک کوبان، همگی دلایلی برای رشد شدید این رمزارز در هفته‌ی جاری بوده است.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت دوج کوین در ۴۸ سنت دادوستد می‌شود و افزایشی ۲۶٫۸ درصدی را در هفت روز گذشته ثبت کرده است. بعضی گمان می‌کنند که حضور ایلان ماسک در برنامه‌ی هفته‌ی آینده‌ی Saturday Night Live در نقش کمدی «پدر دوج» باعث افزایش قیمت دوج کوین بوده است. در این برنامه، Kate Mckinnon در نقش جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و جک هارلو توکن‌های NFT را در قالب موسیقی رپ معرفی خواهند شد. احتمال می‌رود مایلی سایرس نیز در این برنامه حضور داشته باشد و درباره‌ی دوج برنامه اجرا کند.

دوج کوین در اصل به‌عنوان شوخی ایجاد شده بود و توییت‌های ایلان ماسک آن را به‌شهرت رساند. ماه گذشته، دوج‌کوینرها سعی کردند ازطریق هشتگ DogeDay# این رمزارز را در ۲۰ آوریل پامپ کنند. حتی بیل ماهلرِ کمدین نیز از دوج در برنامه‌ی تلویزیونی خود اسم برده و آن را «پول کارتونی خرگوش عید پاک» نامیده بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.