بلوبانک از مرز ۵۰ هزار تراکنش روزانه عبور کرد

بلوبانک که فعالیتش را از چند ماه پیش در تیمی استارت‌‌آپی و با حمایت و مالکیت بانک سامان شروع کرده، حالا از مرز ۵۰ هزار تراکنش روزانه گذشته است.

بلوبانک با هدف خلق تجربه کاربری بهتر و ارائه خدمات بانکی دیجیتال، از نیمه سال ۱۳۹۸ فعالیتش را با سرمایه‌گذاری بانک سامان آغاز کرده است. تا بهمن ۱۳۹۹ این نئوبانک توانست به نسخه پایه (MVP) دست پیدا کند.

نسخه اولیه بلوبانک به‌صورت معرفی فرد‌به‌فرد درمعرض آزمون قرار داده شد تا کارایی آن در ابعاد فنی و کسب‌و‌کاری مشخص شود. بلوبانک به‌لطف رابط کاربری کاربرپسند و دسترسی ساده به امکانات بانکی، در کانون توجه مشتریان خود قرار گرفته است. در بلوبانک برای افتتاح حساب و احراز هویت به مراجعه حضوری نیازی نیست و کارت بانکی نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری برای کاربر ارسال می‌شود.

ازجمله امکانات فعلی بلوبانک می‌توان به امکان بازکردن حساب بدون کارمزد و بدون نیاز به حداقل موجودی، صدور کارت بدون کارمزد با انتخاب رنگ، انتقال وجه به انواع روش‌های بانکی به‌صورت هوشمند، پرداخت سود به سپرده، امکان خرید با QR از فروشگاه‌ها، قابلیت پرداخت خودکار قبوض فعال‌سازی، مسدودی موقت (فریز) و ابطال آنلاین کارت و برخورداری از تیم کارشناسان بانکی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته اشاره کرد.

سپرده‌‌های مشتریان بلو نزد بانک سامان نگه‌داری می‌شود و بازپرداخت سپرده‌ها کاملا تضمین می‌شود. هم‌زمان نیز صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی وجوه مشتریان را تضمین می‌کند. بلوبانک از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) متصل می‌شود.

در نشست خبری که با حضور مدیران بلوبانک با برخی از خبرنگاران برگزار شد، محسن محمدیان، مدیر امور مشتریان بلو، اعلام کرد که تیم فنی بلو از دو سال پیش توسعه و پیاده‌سازی هسته اصلی بانک را انجام داده و آن‌ها برای افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه‌تر منابع از نرم‌افزارهای موجود استفاده نکرده‌اند. به‌گفته وی، هسته توسعه‌داده‌شده تیم فنی بلو از بازده و عملکرد به‌مراتب بهتری برخوردار است.

بلو تمامی قوانین مبارزه با پول‌شویی را رعایت کرده و با حفظ حریم خصوصی کامل مشتریان، امنیت چشمگیری برای ایشان به‌وجود آورده است. وقوع انواع تخلفات ناشی از عملیات دستی و دخالت انسانی و فرایندهای مسامحه‌پذیر در بلو امکان‌پذیر نیست و نظارت و انجام مأموریت‌ها به‌عهده فناوری گذاشته شده که این ویژگی شفافیت حداکثری را به‌ارمغان آورده است.

 

اگر هنوز بلوبانک خودتان را دریافت نکرده‌اید این مطلب را از دست ندهید: کد معرف بلوبانک + بلوبانک چیست و چگونه می‌توان در آن حساب باز کرد؟

نئوبانک چیست؟

نئوبانک در لغت به‌معنای «بانک جدید» است. اصطلاح نئوبانک برای توصیف ارائه‌دهندگان خدمات بانکی مبتنی‌بر فناوری‌های نوین به‌‌کار برده می‌شود. نئوبانک‌ها به‌عنوان یکی از انواع فینتک و درواقع پارادایم جدید بانک‌ها شناخته می‌شوند که خدمات بانکی دیجیتال و پیشرفته ارائه می‌دهند و یکی از اهداف آن‌ها ساده‌سازی و افزایش دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان است.

عنوان دیگر نئوبانک‌ها، «چلنجر بانک» (بانک‌های چالشگر) است که درحقیقت به این مفهوم اشاره می‌کند که یک بار دیگر فرایندهای بانکی و سنت‌های موجود را به چالش می‌کشد و بانک را با فناوری امروز بازخلق می‌کند.

خدمات نئوبانک‌ها برپایه شعبه فیزیکی نیست و بانک را از محل مراجعه به خدمت موردنیاز تغییر می‌دهد. تمامی خدمات پایه بانکی مانند افتتاح حساب، برداشت و پرداخت، صدور کارت و انتقال وجه را صرفا ازطریق کانال‌های دیجیتال، به‌خصوص گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند و عزم جدی دارند چیزی فراتر از خدمات پایه را عرضه کنند؛ به‌گونه‌ای که تجربه و دریافت مشتری از یک بانک را دگرگون سازند.

ازآنجاکه نئوبانک‌ها به شعبه فیزیکی نیاز ندارند، هزینه‌های بسیار کمتری در‌مقایسه‌با بانک‌های فیزیکی دارند و همین عامل باعث می‌شود خدمات متفاوتی دراختیار مشتریان خود قرار دهند. به‌عنوان مثال، این نوع بانک‌ها می‌توانند ۲۴ ساعته به کاربران خدمت‌رسانی کنند یا هر کاربری از هر نقطه جغرافیایی از کشور بتواند از خدماتشان استفاده کند. برای بازکردن حساب بانکی بلو باید از طرف یکی از دوستانتان دعوت شوید که در این بانک حساب دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.