گجتی برای خنثی کردن خروپف

گجت جدیدی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده مشکلات خواب را کمتر می کند؛ در حالیکه لازم نیست شخص آن را تمام طول شب همراه خود داشته باشد.

دستگاه «eXciteOSA» در نوع خود اولین مورد برای درمان خروپف و آپنه انسدادی خفیف در خواب است.

آپنه باعث می شود با تحریک عضله زبان فرد راه هوایی او به طور مرتب هنگام خواب مسدود شود. بسیاری از درمان های خروپف و آپنه خواب بینی را هدف قرار می دهند و هدف آن ها تمیز نگه داشتن مجاری تنفسی است؛ اما زبان به همان اندازه در این مشکل دخیل است.

برای جلوگیری از این اتفاق، دهانه eXciteOSA از چهار الکترود استفاده می کند (دو عدد بالای زبان و دو عدد پایین) تحریک عصبی عضلانی را از طریق یک سری پالس های الکتریکی با دوره های استراحت در بین آنها تحویل می دهد. بیماران برای شروع به مدت 20 دقیقه در روز از دستگاه بر روی زبان خود و سپس هفته ای یکبار استفاده می کنند.

این دستگاه خروپف با صدای بلند بیش از 40 دسی بل را (در 87درصد از 155 بیمار درگیر ارزیابی)20درصد کاهش می دهد. شاخص آپنه-هیپوپنه را از زیر مجموعه بیماران با خروپف و آپنه خواب خفیف اندازه گیری می کند. در مورد عوارض جانبی، شایع ترین ترشح بزاق زیاد، ناراحتی زبان یا دندان، سوزن سوزن شدن زبان، طعم فلزی و گرفتگی در فک است.

eXciteOSA فقط در حال حاضر با نسخه پزشک و برای بزرگسالان 18 سال به بالا دردسترس است. همچنین برای درمان آپنه انسدادی شدید خواب در نظر گرفته نشده و بیماران باید معاینه دندانپزشکی جامع را قبل از شروع درمان انجام دهند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.