اینترنت حتما محدود خواهد شد

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های فضای مجازی سال‌ها است که مطالبه همگان است و امسال توانستیم آن را به نتیجه برسانیم. همچنین بیشتر از ۲۰ سال است که قانون برای مدیریت صداوسیما وجود نداشته است؛ اما به دنبال آن هستیم.

به گزارش فاواپرس، مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در نشست اعضای کمیسیون با استادان، نخبگان و تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ۱۹ نفر آغاز به کار کرده و ما ابتدا اولویت‌بندی کردیم که در این چهار سال چه کار‌هایی انجام دهیم؛ چراکه نمی‌توانیم همه کار‌ها را هم‌زمان انجام دهیم. ما دو کار را باید در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی دنبال کنیم، اول اینکه قانون را خوب بنویسیم و سپس اینکه نظارت انجام دهیم تا قوانین به‌خوبی عملیاتی و اجرا شود.

او ادامه داد: باید در برنامه‌ها اولویت‌بندی کنیم و صحبت‌های مقام معظم رهبری، خواسته‌ها و نیاز‌های مردم را مدنظر قرار دهیم. ۱۹ نماینده حدود هزارو ۵۰۰ ساعت وقت می‌گذارند تا قانون بنویسند، سپس کمیته تشکیل می‌دهند و آن را در کمیسیون تخصصی بررسی می‌کنند و چهار‌هزارو ۵۰۰ ساعت دیگر برای آن وقت می‌گذارند. دیگر چه کار می‌خواهیم کنیم؟ نمی‌توانیم که معجزه کنیم. نباید شلوغ کرد؛ اما واقعا ایستاده‌ایم و در حال انجام کار هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها، تصریح کرد: از بیرون کشور بیش از ۱۳۰ هزار پست درباره طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است، گذاشته شده و با آن مخالفت کرده‌اند و شلوغ کردند؛ چراکه نمی‌خواهند این کار انجام شود؛ اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ایم و قانون آن را آماده کرده‌ایم، به صحن مجلس می‌بریم و انجامش خواهیم داد.

او در پاسخ به انتقادات بابت کمبود بودجه مرتبط با مسائل هنری، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس قسمت‌های مختلفی را دارد که موضوعات هنر بخشی از آن است؛ اما ما بودجه مسائل فرهنگی و هنری را از ۰.۵ به ۳.۵ درصد افزایش دادیم و تلاش‌های بسیاری برای این موضوع انجام دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در ادامه این جلسه درباره فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های فضای مجازی سال‌ها است که مطالبه همگان است و امسال توانستیم آن را به نتیجه برسانیم. همچنین بیشتر از ۲۰ سال است که قانون برای مدیریت صداوسیما وجود نداشته است؛ اما به دنبال آن هستیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.