روز خوب رمزارزها؛ بازار بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار رسید

گزارش تایید نشده مبنی بر اینکه آمازون تا پایان امسال پرداخت از طریق بیت‌کوین را آغاز می‌کند و همچنین مجموعه اخبار مثبت چند هفته گذشته، باعث شد تا قیمت بیت‌کوین امروز (۴ مرداد) برای مدت کوتاهی و برای اولین بار پس از ۱۶ ژوئن به بالای ۳۹ هزار دلار برسد. نمودار قیمت بیت‌کوین برای ششمین روز متوالی در حالت صعودی و مثبت قرار دارد.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین‌دسک، قیمت‌ها از ۲۱ جولای تقریبا در یک روند ثابت در حال افزایش بودند و امروز ۲۶ جولای بزرگ‌ترین افزایش قیمت در شش هفته گذشته رخ داده است. بزرگ‌ترین رمزارز جهان در حال‌حاضر در حدود ۳۸ هزار و ۴۳۴ دلار معامله می‌شود درحالی که ابتدای همین امروز اوج قیمت ۳۹ هزار و ۸۵۰ دلار را نیز به ثبت رساند. روی هم رفته قیمت بیت‌کوین با افزایش در هفته گذشته و با پشت سر گذاشتن یک روند صعودی، ۲۰.۲ درصد رشد کرده است.

اتریوم دومین رمزارز بزرگ جهان نیز روز دوشنبه اوج قیمت ۲ هزار و ۳۹۲ دلار را به ثبت رساند و در حال حاضر با قیمتی حدود ۲ هزار و ۳۳۶ دلار معامله می‌شود. این افزایش ۸.۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته باعث شده تا اتریوم در هفت روز گذشته ۲۲.۹ درصد رشد کند. آخرین باری که اتریوم با این قیمت معامله شده بود به ۷ جولای یعنی ۱۹ روز پیش بازمی‌گردد.

بیت‌کوین و بازیگران بزرگ تکنولوژی

داده‌های وب‌سایت دیتامیش (Datamish) نشان می‌دهد کسانی که روی سقوط بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند جایگاه خود را تغییر داده و از ضرر جلوگیری کرده‌اند.

دنیل کیم، رئیس بخش بازار‌های سرمایه در موسسه مالی میپل فایننس (Maple Finance) می‌گوید: «روند قیمت با آنچه در دو هفته گذشته شاهد بودیم هم‌خوانی دارد. نرخ قرض دلاری نسبت به حداقل خود در حال افزایش است. همچنین ما شاهد افزایش تقاضای USDC از سوی موسسات هستیم و به نظر خبر مشارکت آمازون در بیت‌کوین یک جریان صعودی را آغاز کرده است.»

یک منبع تایید نشده به روزنامه سیتی‌ ای‌ام (City A.M) لندن گزارش کرده که آمازون، غول خرده فروشی جهان، قصد دارد تا پایان امسال بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد و تا سال ۲۰۲۲ توکن خاص خود را عرضه کند. آمازون هنوز در زمان انتشار این خبر پاسخی به این گزارش ارائه نکرده است.

کارولین بولر، مدیرعامل صرافی رمزارز استرالیایی می‌گوید: «هفته گذشته مکالماتی بین جک دورسی، ایلان ماسک و کتی وود در کنفرانس بیت‌کوین انجام گرفت و آنها درمورد روند بیت‌کوین و دیگر رمزارزها از دیدگاه سازمان‌های خودشان صحبت کردند که این مساله هم روی روند صعودی قیمت‌ها تاثیرگذار بود.»

نگاه موسسات به اتریوم

از مدتها پیش اتریوم به عنوان غول بعدی جهان رمزارزها عرضه اندام کرده و گزارش جدیدی که از گلدمن ساکس درز کرده نشان می‌دهد کاربرد قرارداد‌های هوشمند این شبکه در جهان واقعی می‌تواند در نهایت باعث پیشی گرفتن این ارز از بیت‌کوین شده و جای آن را به عنوان یک منبع ذخیره ارزش پر کند.

ایلان ماسک از چهره‌های خبرساز حوزه تکنولوژی و رمزارزها هفته پیش در مکالمه‌ای با جک دورسی، مدیرعامل توییتر گفت که اتریوم را نیز در دارایی‌های خود داشته و از اقتصاد نامتمرکز حمایت می‌کند. این بخش از رمزارزها که شامل چندین محصول نامتمرکز در حوزه امور مالی است عمدتا برپایه بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

از لحاظ تکنیکال نیز اتریوم در حال آماده شدن برای ارتقای شبکه «لندن» است. این ارتقای شبکه که قرار است ۴ آگوست انجام گیرد شامل پنج پیشنهاد رشد (EIP) برای اتریوم است که با هدف بهینه‌سازی و بهبود مکانیزم اثبات کار این شبکه ارائه می‌شود.

به‌علاوه پیشنهاد EIP-3675 که شامل الگوریتم اجماع اثبات سهم است نیز هفته گذشته به صورت رسمی معرفی شد. گذار به اتریوم ۲.۰ که طرفداران مدتها انتظار آن را کشیده‌اند هنوز تا اجرایی شدن ماه‌ها فاصله دارد اما قرار است بازدهی شبکه را از لحاظ انرژی، امنیت و مقیاس افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.