سخنگوی هیات رییسه مجلس:

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی راه طولانی تا تبدیل شدن به قانون دارد

طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در کمیسیون مشترک متشکل از تعدادی از نمایندگان همه کمیسیون‌های مرتبط بررسی می‌شود و قرار نیست تنها در یک کمیسیون خاص بررسی شود تا تبدیل شدن به قانون راه طولانی در پیش دارد.

به گزارش فاواپرس، نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که برای تصویب نهایی جزئیات این طرح نیاز به بیش از دو سوم آرای اعضای کمیسیون مشترک است.

در صحن علنی امروز مجلس (۶ مردادماه) نمایندگان با بررسی این طرح براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. به این ترتیب این طرح در صحن علنی بررسی نخواهد شد و در یک کمیسیون مشترک بررسی و سپس به صورت آزمایشی به اجرا درخواهد آمد.

پس از این تصویب در شبکه‌های اجتماعی انتقادهای بسیاری به نمایندگان شد. حالا سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیحاتی درمورد روند بررسی این طرح در قالب ۸۵ قانون اساسی ارائه داد.

او دراین مورد گفت: «براساس قانون، طرح‌هایی که به شکل اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود، به صورت آزمایشی قابلیت اجرایی دارد و مهلت آزمایشی آن نیز در صحن مجلس مشخص می‌شود و بازه زمانی آن توسط نمایندگان و با رأی آنها معین خواهد شد. پس از سیر این مراحل شورای نگهبان آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و در نهایت شکل اجرایی و قانونی به خود خواهد گرفت.»

موسوی تاکید کرد که جوسازی‌ها علیه مجلس درست نیست چون هنوز اتفاقی در موضوع فضای مجازی رخ نداده و یک کمیسیون خاص نیز قرار نیست در مورد فضای مجازی تصمیم‌گیری کند. به گفته موسوی بلکه نخبگان و منتخبانی از همه کمیسیون‌های مرتبط در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.