جک دورسی: اتریوم به‌تنهایی برای تغییر غول‌های فناوری‌ کافی نیست

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، با کم‌اهمیت جلوه دادن پتانسیل شبکه‌ی اتر، شک و تردید خود را در مورد توان این شبکه برای ایجاد تغییر در دنیای غول‌های فناوری بیان کرد.

مدیرعامل توییتر، جک دورسی که خود را یکی از بزرگ‌ترین طرفداران بیت کوین می‌داند، در جدیدترین اظهار نظر غیر مستقیم در مورد دومین رمزارز مطرح بازار، شبکه‌ی اتریوم را به‌تنهایی برای ایجاد تغییر در وضعیت کنونی غول‌های حوزه فناوری (Big Tech) کافی ندانست و با پافشاری بر موضع خود درباره‌ی این رمزارز، معتقد است اتریوم آن‌چنان که باید در مسیر پیشرفت حرکت نمی‌کند: ایجاد تغییر اساسی در وضعیت غول‌های حوزه فناوری دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهیم و به آن نیاز داریم؛ اما فناوری‌ به‌تنهایی قادر به انجام آن نخواهد بود.

غول‌های فناوری به پنج شرکت بزرگ فعال در این حوزه شامل گوگل، اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت گفته می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، اظهارنظر جک دورسی در ادامه‌ی مذاکره‌ای آنلاینی در مورد مزایای یکپارچه‌سازی تمام و کمال توکن‌های غیر قابل‌ معاوضه (NFT) مطرح شد. یکی از کاربران توییتر در جریان این بحث معتقد بود که استفاده از NFT-ها بیشتر از توییتر به نفع اتریوم خواهد بود.

دورسی در این‌باره با این کاربر هم‌نظر بود و چنین اقدامی را برای اکوسیستم اتریوم بیشتر از پلتفرم خودش تأثیرگذار دانست، او افزود: هر کاربری در توییتر می‌تواند از طریق حساب خود به ولت لایتنینگ متصل شود؛ اما …

با وجود بی‌توجهی‌های قبلی توییتر به NFT‌-ها و همین‌طور استفاده‌ی دورسی از این فناوری در جمع‌آوری پول برای امور خیریه، او همچنان مدافع وفادار بیت کوین است و این موضوع باعث ناامیدی طرفداران سرسخت اتر و دیگر علاقه‌مندان به دنیای رمزارزها شده.

یکی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در واکنش به اظهارات دورسی، از او پرسید: با اینکه فضای کافی برای فعالیت بیشتر از یک ارز دیجیتال در جهان رمزارزها وجود دارد، چرا با اتریوم دشمنی داری؟

دورسی در پاسخ به سؤال این کاربر، این‌گونه توضیح داد: تمرکز روی یکی نشان‌دهنده‌ی دشمنی با دیگری نیست. از دید من بیت کوین با دیگر رمزارزها تفاوت‌های تأمل‌برانگیزی دارد که مهم‌ترین آن‌ها اصول بنیادی، امنیت و تمرکزگرایی است.

در رشته توییتی، گری تان، معمای توجه مصِّرانه‌ی دورسی به بیت کوین را بررسی کرد و تیموتی کیم وعده‌ی قدیمی بیت کوین برای ارائه‌ی پولی قابل اعتماد را مطرح کرد و آن را برای اقشار محروم در سراسر جهان امری حیاتی دانست. دورسی برای تأیید موضوع در این بحث شرکت کرد و دلیل حمایتش از بیت کوین را نه برای جلب توجه یا متشنج کردن فضای توییتر، بلکه برای حل مشکلات پول عنوان کرد.

دورسی در رشته توییتی دیگری در همین رابطه، اتهام بدگویی از اتریوم را رد کرد و توضیح داد که تمرکززدایی هدف نهایی نیست؛ بلکه تنها یکی از روش‌های حل مشکلات پول است. او در پستی دیگر در توییتر گفت با اصول NFT-ها موافق است؛ اما حمایتش از لایتنینگ به توکن‌های غیر قابل معاوضه ربطی ندارد و بیشتر به رواج کاربرد ارز در اینترنت مربوط می‌شود.

جک دورسی بارها بیت کوین را تنها ارز اینترنتی مطرح جهان از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به بعد معرفی کرده است و با اینکه برخی از طرفداران بیت کوین، غلبه‌ی اتریوم بر این ارز دیجیتال را در آینده غیر ممکن نمی‌دانند، جک دورسی تا به امروز تمایلی برای سرمایه‌گذاری روی اتریوم نشان نداده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.