آیا روبیکا از ساترا مجوز گرفته است؟

رییس کمیته دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توییتی اعلام کرد که روبیکا اصلا مجوزی از ساترا دریافت نکرده بود تا ساترا بتواند آن را باطل کند.همچنین پس از توییت توانگر، نماینده مجلس، روابط عمومی روبیکا نیز در اطلاعیه‌ای بر این موضوع تاکید کرد.

به گزارش فاواپرس، مجتبی توانگیر در رشته توییتی نوشت که روبیکا هیچ‌گونه مجوزی از ساترا نداشته که ساترا بخواهد آن را باطل کند. این نماینده مجلس در توییت خود نوشته است که روبیکا یک سوپر اپلیکیشن با محوریت شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است نه IPTV یا VOD.

همچنین روابط عمومی روبیکا نیز اعلام کرده است که این سوپراپلیکیشن با محوریت شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است نه IPTV. طی سالیان گذشته ساترا همواره سعی کرده است که علاوه بر IPTVها و VOD ها، پیام‌رسان‌ها را هم متقاعد به اخذ مجوز از ساترا کند که هیچکدام از پیام‌رسان‌ها از جمله روبیکا قبول نکردند.

در خصوص بخش فیلم و سریال روبیکا نیز اعلام کرده است که روبیکا در سال ۱۳۹۷ فقط برای مدت ۶ ماه و به‌صورت موقت مجوز از ساترا برای این قسمت دریافت کرده که همان موقع نیز منقضی شد و هیچگاه تمدید نشده است؛ زیرا روبیکا اقدام به عقد قرارداد با سایر پلتفرم‌های دارای مجوز کرد و انتشار محتوا از سیستم‌های این پلتفرم‌ها انجام می‌شود نه روبیکا.

در این اطلاعیه آمده است در صورت وجود مجوزی برای ابطال از سوی ساترا، زیبنده یک نهاد حاکمیتی نیست که بدون انجام هیچگونه تحقیقاتی و اخذ توضیح بابت شایعات و اکاذیب منتشره علیه روبیکا در روزهای اخیر، از طریق یک رشته توئیت و نه حتی نامه‌ای رسمی، ابطال مجوز یک پیام‌رسان که حتی رسانه صوت و تصویر فراگیر نیز محسوب نمی‌شود و حتی درخواست مجوزی نداده، اعلام شود.

این در حالی‌است که صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که روبیکا یک سوپراپ است و رسانه‌های زیرمجموعه این سرویس که در بخش فیلم و سریال فعالیت می‌کنند یک رسانه مستقل محسوب می‌شوند که تک‌تک آنها هم مجوز مستقل فعالیت از ما دریافت کرد‌ه‌اند.

همچنین در خبری که روی سایت ساترا وجود دارد و نام ۳۳ رسانه دارای مجوز را منتشر کرده است، نام روبیکا به عنوان رسانه‌ای که مجوزش تمدید شده ذکر شده است. طبق این خبر با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان تنظیم‌گر صوت و تصویر ایران (ساترا) در مدت زمان مجوز موقت و عملکرد مطلوب این رسانه‌ها، مجوزهای منقضی شده مجدداً تمدید شد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.