روبیکا: ما مجوزی از ساترا نگرفتیم که حالا باطل بشود

روابط عمومی روبیکا در یک اطلاعیه جدید اعلام کرد این پلتفرم محوریت پیام‌رسان دارد، نه رسانه صوت و تصویر فراگیر؛ در نتیجه هیچ زمانی برای اخذ مجوز از ساترا اقدام نکرده است.

در ادامه‌ی جنجال لغو مجوز روبیکا ازسوی ساترا، روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که سوپراپلیکیشن روبیکا با محوریت شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است نه IPTV؛ در نتیجه مجوزی از ساترا نگرفته که حالا این مجوز باطل شود.

به‌ گفته‌ی روابط عمومی روبیکا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) طی سالیان گذشته همواره سعی کرده است علاوه بر IPTV-ها و VOD-ها، پیام‌رسان‌ها را متقاعد به اخذ مجوز کند؛ اما هیچ‌ کدام از پیام‌رسان‌ها تاکنون این موضوع را نپذیرفته‌اند.

روابط عمومی روبیکا در مورد سرویس صوت و تصویر خود که به‌ گفته‌ی ساترا مجوز آن لغو شده است، می‌گوید:

روبیکا در سال ۱۳۹۷ فقط برای مدت ۶ ماه و به‌صورت موقت مجوز از ساترا برای این قسمت دریافت کرده که همان موقع نیز منقضی شد و هیچ‌گاه تمدید نشده است؛ زیرا روبیکا اقدام به عقد قرارداد با سایر پلتفرم‌های دارای مجوز کرد و انتشار محتوا از سیستم‌های این پلتفرم‌ها انجام می‌شود نه روبیکا.

روبیکا اضافه کرد که زیبنده نیست یک نهاد حاکمیتی، «بدون انجام هیچ‌گونه تحقیقات و اخذ توضیح بابت شایعات و اکاذیب منتشره علیه روبیکا، از طریق یک رشته توئیت و نه حتی نامه‌ای رسمی» اقدام به اعلام لغو مجوز یک پیام‌رسان کند که حتی رسانه صوت و تصویر فراگیر محسوب نمی‌شود و درخواست مجوز نداده است.

در همین زمینه، علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار نیز در توییتر نوشت مجوز ساترا به روبیکا روی درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت اعلام نشده و درنتیجه، صدور چنین مجوز غیرقانونی است.

این موضوع در حالی بیان می‌شود که ساترا پیش‌تر نام ۳۳ رسانه دارای مجوز از این سازمان را منتشر کرده است که نام روبیکا هم به‌عنوان پلتفرمی که مجوزش تمدید شده، در آن به چشم می‌خورد. ظاهرا پس از منقضی‌ شدن مدت‌زمان اولیه، مجوز رسانه‌های مذکور به‌ دلیل عملکرد مطلوب تمدید شده است.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.