اولین ویدیوی رسمی از سگ رباتیک شگفت‌انگیز شیائومی

در اوایل این هفته بود که شیائومی، غول فناوری چینی از یک سگ ربات جالب توجه با نام Xiaomi CyberDog رونمایی کرد که عملکردی مشابه سگ ربات Boston Dynamic’s Spot دارد و اکنون این کمپانی اولین ویدیوی رسمی این ربات خود را برای عموم منتشر کرد.

به گزارش فاواپرس، شیائومی، غول فناوری چینی، روز سه شنبه ۱۰ اگوست (۱۹ مرداد ماه) بدون اطلاع قبلی و کاملاً غیر مترقبه از یک سگ ربات با نام CyberDog رونمایی کرد که می‌توان آن را نسخه‌ای واقعی‌تر و البته ارزان‌تر سگ ربات Boston Dynamic نامید. حالا این سازنده چینی به طور رسمی اولین ویدئو از این سگ ربات جذاب خود را منتشر کرده که تاحدودی ما را با این محصول جدید آشنا می‌سازد.

جدیدترین ویدیوی این شرکت نگاهی به نحوه عملکرد CyberDog در زندگی واقعی ارائه می‌دهد. با مشاهده ویدیو، می‌توانیم ربات چهارپا را در حال مونتاژ مشاهده کنیم، پس از آن، این ربات ایستاده و راه رفتن را آغاز می‌کند. شیائومی در این تیزر حتی بر دوام این ربات تأکید می‌کند، زیرا می‌تواند در زیر باران عملکرد کاملی داشته باشد، در حالی که چابکی و تحرک آن را نیز برجسته می‌کند. در این تیزر به طرز شگفت انگیزی، حتی می‌توانیم ببینیم که این ربات به تنهایی پشیک حرکت پشت را به اجرا می‌گذارد که حاکی از عملکرد بسیار بالای آن دارد.

توضیحات رسمی شیائومی از آن به عنوان «سگ ربات چهارپا الهام گرفته از طبیعت» یاد می‌کند. برای ساخت آن، شیائومی ادعا می‌کند که موتور‌های مخصوص را طراحی کرده است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از حرکات را اجرا کند. حداکثر گشتاور خروجی و سرعت چرخش Xiaomi CyberDog به ترتیب ۳۲ نیوتن متر و ۲۲۰ دور در دقیقه است. شیائومی ادعا کرده است که چنین فناوری به سگ ربات این امکان را می‌دهد که بتواند مانور‌های پیچیده‌ای مانند چرخش پشت را انجام دهد و با سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه یا حدود ۱۱.۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

همه این قابلیت‌ها به لطف یک پلت فرم محاسباتی Nvidia Jetson Xavier NX AI صورت می‌گیرد که به طور خاص برای تنظیمات محاسبه طراحی شده و عملکرد TOPS 21 را برای مغز سگ تولید می‌کند. شبیه سازی بیشتر ربات با سگ‌های واقعی توسط «۱۱ سنسور با دقت بالا صورت می‌گیرد که بازخورد فوری را برای هدایت حرکات آن ارائه می‌دهد.» به گزارش فرارو، شیائومی می‌گوید که طیف وسیعی از حرکات شامل پاسخ به لمس از طریق سنسورها، بینایی از طریق دوربین‌های تعبیه شده، سنسور‌های اولتراسونیک و ماژول‌های مکان یابی، در این ربات تعبیه شده است.

ماژول عمیق Intel RealSense D450 حس عمق CyberDog را تقویت می‌کند، همراه با دوربین‌های تعاملی که از طریق هوش مصنوعی کار می‌کنند، به ربات کمک می‌کند تا از موانع در مقیاس سانتی متر عبور کند. به گزارش فرارو، این دستگاه با تعدادی دوربین، میکروفون و حسگر روی سر این روبات عرضه می‌شود که درک فضایی آن را با چشم انسان مقایسه می‌کند. CyberDog همچنین دارای ویژگی‌های مختلفی مانند کنترل صدا است و حتی می‌توان آن را از طریق تلفن هوشمند نیز کنترل کرد.

CyberDog شیائومی که با قیمت بسیار قابل توجه ۹۹۹۹ یوان (۱۵۴۱ دلار آمریکا) قابل تهیه خواهد بود، به سیستم XiaoAI شیائومی نیز مجهز شده که می‌توان از آن برای کنترل لوازم خانگی هوشمند سازگار مانند تلویزیون، جاروبرقی، کولر گازی و تصفیه کننده هوا استفاده کرد.

در ادامه شما را به تماشای اولین تیزر رسمی شیائومی برای معرفی سگ ربات Xiaomi CyberDog دعوت می‌کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.