اپل تغییرات اپ استور را اعلام کرد

اپل در واکنش به شکایت جمعی از توسعه‌دهندگان آمریکایی تغییراتی را در اپ استور اعمال کرده که مهم‌ترین آن‌ها ارایه راهکارهای جایگزین پرداخت از طریق ارتباط با کاربران است.

به گزارش فاواپرس، پرونده حاضر از سوی جمعی از توسعه‌دهندگان کوچک در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید. حالا اپل اعلام کرده که تغییرات اپ استور را برای تمام توسعه‌دهندگان این فروشگاه در ایالات متحده و سایر کشورها اعمال می‌کند. این شرکت می‌گوید توسعه‌دهندگان از حالا می‌توانند با کمک ایمیل با کاربران ارتباط بگیرند و روش‌های پرداخت خارج از اپلیکیشن iOS را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

ظاهرا هنوز امکان ایجاد ارتباط درون برنامه‌ای در این زمینه با کاربران وجود ندارد. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند به‌طور مستقیم از داخل اپلیکیشن درباره قیمت یا روش‌های جایگزین پرداخت به کاربران اطلاعات بدهند. برای مثال، اگر نتفلیکس می‌خواهد راهکار متفاوتی را برای تهیه اشتراک در اختیار کاربران iOS بگذارد، باید فیلدی ارائه کند تا آدرس ایمیل کاربران را بگیرد و بعد روش‌های پرداخت را برای آن‌ها بفرستد.

کوپرتینویی‌ها پذیرفته‌اند که شیوه نمایش نتایج جستجو را بر اساس شاخصه‌های عینی مثل دانلود، امتیاز، متن‌های مربوطه و سیگنال‌های مرتبط با رفتارهای کاربران حفظ کنند. این شیوه هم تا سه سال دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

اپل بازه امتیازات قیمت برای اشتراک‌ها، پرداخت‌های درون برنامه‌ای و اپ‌های پولی را از کمتر از ۱۰۰ تا بیش از ۵۰۰ گسترش می‌دهد. توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند قیمت خود را برای خدمات مختلف تنظیم کنند. به‌علاوه، قابلیت اعتراض به رد اپلیکیشن‌ها همچنان برای توسعه‌دهندگان باقی می‌ماند و قرار است اطلاعات بیشتری به وب‌سایت اپل اضافه شود تا فرآیند تجدیدنظر در دریافت تاییدیه اپ‌ها را تصریح کند.

کوپرتینویی‌ها حالا قرار است سالانه گزارش‌هایی را برای شفافیت منتشر کنند تا اطلاعاتی مثل اطلاعات آماری مربوط به بررسی اپ‌ها، تعداد اکانت‌های غیرفعال کاربران و توسعه‌دهندگان و داده‌هایی درباره جستجوها و نتایج آن‌ها ارائه شود.

افزون بر این، اپل از صندوقی برای کمک مالی به توسعه‌دهندگان کوچک رونمایی کرده تا به کسانی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار از اپ استور درآمد دارند، بین ۲۵۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار پاداش بدهد. این برنامه فقط برای توسعه‌دهندگان آمریکایی در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.