شیائومی رسما کسب‌وکار خودروهای برقی خود را ثبت کرد

شرکت چینی شیائومی رسما کسب و کار خودروهای برقی خود را ثبت و اعلام کرد که این واحد وارد فاز توسعه اساسی شده است. نام این کسب و کار «Xiaomi Automobile» است و همان طور که قبلا گفته شده بود، در ابتدا سرمایه‌ای ۱.۵۵ میلیارد دلاری خواهد داشت. این واحد اکنون ۳۰۰ کارمند دارد و تحت هدایت «لی جون»، بنیانگذار شیائومی فعالیت می‌کند.

به گزارش فاواپرس، شیائومی در ماه فروردین اعلام کرده بود که می‌خواهد کسب و کار خودروهای برقی خود را با سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای ۱۰ سال راه‌اندازی کند. این کسب و کار در ابتدا ۱.۵۵ میلیارد دلار سرمایه خواهد داشت، اما به مرور بودجه بیشتری دریافت می‌کند. مدیرعامل فعلی شیائومی هدایت کسب و کار خودروهای برقی این شرکت را برعهده می‌گیرد تا تمام فعالیت‌ها را در یک راستا حفظ کند.

شیائومی می‌گوید آن‌ها از پنج ماه پیش بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در زمینه بازار و زنجیره تامین خودروها انجام داده‌اند. این شرکت تاکنون بیش از ۲۰ هزار رزومه را بررسی و از این میان حدود ۳۰۰ نفر را استخدام کرده است. شیائومی همچنان به جستجو به دنبال استعدادهای برتر ادامه می‌دهد تا نیروی انسانی خود را تقویت کند.

این غول چینی برای ایجاد همکاری‌های مشترک تاکنون با شرکت‌های خودروسازی زیادی مذاکره داشته اما هنوز هیچ نتیجه مشخصی از این مذاکرات بیرون نیامده است. صرفا در گزارش‌های اخیر گفته شده بود که شیائومی می‌خواهد سهمی را در واحد خودروهای برقی شرکت China Evergrande به دست آورد.

آقای لی جون چند هفته پیش به مقر اصلی SAIC رفت تا در کنار BYD ،Wuling و Great Wall با این خودروساز هم گفتگو کرده باشد. شیائومی در طول ماه‌های گذشته از ۸۵ بازیگر بازار دیدن کرده و بیش از ۲۰۰ فعال حوزه خودرو را مورد بررسی قرار داده است.

مدیرعامل شیائومی می‌گوید این شرکت می‌خواهد برای تمام کاربران جهانی خود خودروی هوشمند برقی بسازد و با برنامه‌ریزی دقیقی وارد این بازار خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.