افزایش ۱۱۸ درصدی سهم مشاغل مرتبط با رمزارز و بلاک‌چین در ۱۰ ماه اخیر

بر اساس داده‌های جدید، علاوه بر افزایش تقاضا برای نیروی متخصص در زمینه رمزارز و بلاک‌چین‌، تعداد مشاغل این حوزه نیز در ۱۰ ماه اخیر تغییر پیدا کرده است.

به گزارش فاواپرس، با جمع‌آوری اطلاعات جدید در مورد نیاز بازار کار در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها، به نظر می‌رسد پذیرش‌ سازمانی برای افراد متخصص در این زمینه افزایش پیدا کرده باشد.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس مقایسه‌ای که مجله اینترنتی Korea IT Times انجام داده، سهم کلی شغل‌های مرتبط با رمزارزها و بلاک چین‌ها تا اواسط جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) نسبت به سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

در کنار این رشد چشمگیر مشاغل حوزه ارزهای دیجیتال، تعداد مشاغل مرتبط با این حوزه نیز نسبت به سال قبل بیشتر شده است:

سهم پست‌های مدیریتی در زمینه رمزارزها و بلاک چین‌ها ۲۹٫۸۷ درصد و نیاز به نیروی منابع انسانی در این حوزه ۲۰۰ درصد افزایش یافته است؛ اما مشاغل مربوط به توسعه نرم‌افزار نسبت به سال قبل از ۳۴٫۸ درصد به ۲۹٫۷ درصد کاهش یافته است.

با توجه به اینکه افرادی که در شغل‌های مرتبط با بلاک چین‌ها فعالیت می‌کنند علاوه بر دانش قوی در زمینه ارزهای دیجیتال، باید در زمینه اقتصاد و برنامه‌نویسی نیز تخصص داشته باشند، معمولا برای این مشاغل حقوقی بالاتر از سایر مشاغل فناوری در نظر گرفته می‌شود.

طبق گزارش این مجله اینترنتی، امروزه بسیاری از مؤسسات آموزشی موضوعات مرتبط با دنیای رمزارزها را به دوره‌های آموزشی خود اضافه‌ کرده‌اند؛ اما تحصیلات آکادمیک در این حوزه چندان جامع نیست و بیشتر افراد متخصص در این حوزه، تا حد زیادی خود‌آموخته هستند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که دورکاری در این دست از مشاغل در دوران همه‌گیری کرونا با تمرکززدایی در این صنعت هم‌خوانی دارد و توسعه‌دهندگان و محققان را به مشارکت با افراد متخصص در پرو‌ژه‌های مختلف تشویق کرده است.

سهم بخش خصوصی و دولتی در استخدام افراد مستعد در این گزارش به تفکیک مشخص نشده است؛ اما سازمان‌های خصوصی و دولتی زیادی در سال جاری به دنبال جذب نیرو متخصص در این حوزه بوده‌اند.

در حوزه خصوصی، شرکت مدیریت دارایی فیدلیتی تصمیم دارد نیروی کار بخش ارزهای دیجیتال مجموعه خود را تا هفتاد درصد افزایش بدهد و شرکت خدمات مالی جی پی مورگان جذب نیروی توسعه‌دهنده نرم‌افزاری متمرکز بر بلاک چین‌ها را در برنامه کاری خود اضافه کرده است.

آمازون نیز برای پیشبرد فعالیت‌های شرکت خود در زمینه رمزارزها به دنبال افراد متخصص است و شایعاتی مبنی بر پذیرش بیت کوین برای پرداخت در این شرکت تا سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.