تعداد اتریوم‌ها به جای افزایش در حال کاهش است

شبکه اتریوم از تاریخ ۵ آگوست به‌روزرسانی شد و طی قانون جدید این شبکه، قرار شد هزینه تراکنش به جای پرداخت به ماینر‌ها، سوزانده شود. هدف این کار کاهش عرضه اتریوم بود و این سیستم به قدری جواب داده که حالا تعداد اتریوم‌های موجود، به جای افزایش درحال کاهش است به‌طوری که از تاریخ ۳ سپتامبر، بیشتر از آنکه اتریوم تولید شده باشد، سوزانده شده است.

به گزارش فاواپرس، با ادامه این روند، تعداد اتریوم‌هایی که هر روز در بازار موجود است، کمتر می‌شود. نهایتا این موضوع یعنی تغییر توازن عرضه و تقاضا، قیمت اتریوم را افزایش می‌دهد. متخصصان اتریوم می‌گویند اولین باری است که چنین اتفاقی در شبکه اتریوم رخ می‌دهد.

به‌روزرسانی EIP-1559 یک تغییر کد پیشنهادی برای بلاکچین اتریوم است که اندازه بلوک این شبکه را افزایش داده و درنتیجه تراکنش‌های بیشتری امکان فعالیت دارند. شبکه اتریوم به لطف شهرت توکن‌های غیرمثلی و اپلیکیشن‌های امورمالی نامترکز با مشکل شلوغی مواجه شده است.

در بخشی از این طرح پیشنهادی یک هزینه تراکنش پایه برای شبکه اتریوم معرفی شده است. به جای اینکه هزینه تراکنش‌ها نصیب ماینر‌ها شود، این هزینه تراکنش پایه سوازنده و از چرخه خارج می‌شود. ایده اصلی کاهش تعداد اتریوم‌های موجود است زیرا این شبکه برخلاف بیت‌کوین، سرحد مشخصی برای حداکثر اتریوم ممکن ندارد.

با اینکه EIP-1559 نرخ رشد اتریوم را کاهش می‌دهد، این موضوع به معنای کاهش عرضه اتریوم نیست. زیرا هر بلوکی که تولید می‌شود ماینر‌ها در ازای تولید آن اتریوم پاداش می‌گیرند. تا زمانی که تعداد اتریوم‌های تولیدی از تعداد اتریوم‌های سوزانده شده بیشتر باشد، عرضه اتریوم افزایش می‌یابد.

اما حداقل طی ۲۴ ساعت این شرایط تغییر کرد. از تاریخ ۲ تا ۳ سپتامبر (پنجشنبه تا جمعه)، عرضه اتریوم منفی شد. در این بازه زمانی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ اتریوم تولید و ۱۳ هزار اتریوم سوزانده شد. شاید این موضوع درنتیجه افزایش قیمت تراکنش‌ها به دلیل شلوغی شبکه باشد.

اسکات لویس، هم بنیان‌گذار پروژه دیفایی به نام پلاس (Pluse)، در یک برنامه خبری درمورد اخبار اتریوم گفت که این اولین باری است که روند عرضه اتریوم نزولی می‌شود.

از زمانی که سیستم اتریوم ارتقا یافته، ۱۸۸ هزار اتریوم سوزانده شده که براساس قیمت حال حاضر اتریوم حدود ۷۳۳ میلیون دلار ارزش دارد.

به نظر می‌رسد که این کاهش عرضه اتریوم، قیمت آن را در بازارهای رمزارزی افزایش داده است. قیمت اتریوم در تاریخ ۴ آگوست ۲ هزار و ۵۱۶ دلار بوده و فقط یک روز بعد یعنی در تاریخ ۵ آگوست با بیش از ۵۶ درصد افزایش قیمت، به ۳ هزار و ۹۱۱ دلار رسیده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.