اختلافات راهور و اپلیکیشن‌های پرداختی ادامه دارد

سرویس استعلام و پرداخت خلافی دوباره به اپ‌های پرداختی برگشت

سرویس استعلام و پرداخت خلافی بعد از گذشت بیش از یک ماه به اپلیکیشن‌های پرداختی بازگشت. مدیران اپلیکیشن‌ها پرداخت خلافی می‌گویند اختلافات با پلیس راهور همچنان پا برجاست اما دلیل بازگشت این سرویس، برداشته شدن محدودیت استعلام در سایت راهور است.

به گزارش فاواپرس، بیش از یک ماه پیش، سرویس استعلام و پرداخت آنلاین خلافی که توسط اپلیکیشن‌های پرداخت ارائه می‌شد، توسط راهور بسته شد. مدتی قبل رئیس پلیس راهور ناجا، کمال هادیان‌فر دلیل قطع شدن این سرویس را نگه داشته شدن مبلغ جریمه‌ها در حساب اپ‌های پرداختی و بهره بردن از سود آن و واریز دیر هنگام مبلغ به خزانه دولت دانست و گفته بود: «شهروندان به راحتی می‌توانند از درگاه ۱۲۰ یا درگاه بانک‌های معتبر جریمه خود را پرداخت کنند.»

حالا بعد از گذشت یک ماه، اپلیکیشن «آیتول» این خدمت را دوباره به پلتفرم خود برگردانده است. رضا کرامتی‌نیا، مدیر اجرایی اپلیکیشن آیتول در این باره می‌گوید:‌ «پیش از این، تنها مرجع استعلام خلافی، سایت خود راهور بود و بقیه اپلیکیشن‌های پرداختی از این سایت اطلاعات را دریافت می‌کردند و به کاربر می‌دادند. اما سایت راهور روی این موضوع حساسیت پیدا کرد و مایل بود مردم برای استعلام و پرداخت از سایت خود راهور استفاده کنند.»

او ادامه می‌دهد: «این درحالی بود که ارائه این سرویس برای اپلیکیشن‌ها جذاب بود و مایل بودند در کنار سایر سرویس‌های دیگر خودرویی مانند پرداخت عوارض، این سرویس را هم داشته باشند.»

او با بیان اینکه راهور برای محدود کردن این سرویس، لاگ‌ این اجباری برای سایت راهور۱۲۰ گذاشت، توضیح می‌دهد:‌‌ «با این شیوه، میزان استعلام‌های روزانه خلافی محدود به تعداد مشخصی شد و همین مسئله منجر به محدودیت اپلیکیشن‌های پرداختی در دریافت این استعلام شد.»

قطع شدن این سرویس در اپ‌های پرداختی در حالی بود که اپلیکیشن «قبضینو» در این مدت همچنان این سرویس را ارائه می‌داد. علی عباسی، مدیرعامل قبضینو دراین باره در گفت‌وگویی گفته بود که با وجود محدودیت‌های راهور این سرویس قطع نشده و به صورت محدود فعالیت می‌کند. او در گفت‌وگوی دوباره خود می‌گوید که ارائه این سرویس در حالی ادامه دارد که مشکلات با راهور همچنان حل نشده و پابرجا هستند.

آفلاین بودن سایت راهور مشکل اصلی است
درحالی‌که راهور شرکت‌های پرداخت آنلاین را به دلیل نگه داشتن پول در حساب خود، مقصر قطع این سرویس می‌داند، اپلیکیشن‌های پرداختی هم توپ را در زمین راهور می‌اندازند: به طور مثال یکی از مشکلاتی که مردم با آن مواجه می‌شوند این است که پس از پرداخت آنلاین خلافی به مراکز شماره گذاری مراجعه می‌کنند و از آنجاییکه علی‌رغم پرداخت پول، سیستم به تسویه نهایی نرسیده است، در انجام کار خود با چالش جدی روبه رو می‌شوند. پیش از این هادیان‌فر دلیل این اتفاق را تاخیر اپ‌ها در پرداخت پول دانسته بود اما این پلتفرم‌های پرداختی نظر دیگری دارند.

کرامتی‌نیا در این باره می‌گوید: « تسویه و پرداخت قبض پرداختی به دلیل آفلاین بودن سامانه راهور بین یک تا دوهفته طول می‌کشد. در حالی‌که پول در همان زمان به خزانه دولت واریز می‌شود اما به دلیل آفلاین بودن این سیستم به صورت آنی تسویه نمی‌شود.»

او با اشاره به اینکه چالش در سیستم پشتیبانی ما جدی است، می‌گوید: «به دلیل همین آفلاین بودن سایت راهور، مردم قبض را پرداخت می‌کنند اما اگر فردای آن برای تعویض پلاک مراجعه کنند، کارشان انجام نمی‌شود و دچار مشکل می‌شوند و شبهه ایجاد می‌شود که ما مقصر این اتفاق هستیم در حالی‌که اگر حساب‌ها مانند سیستم طرح ترافیک در لحظه تسویه شود، شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.