ارز دیجیتال پکس گلد (Paxg) چیست؟ سرمایه‌گذاری دیجیتالی روی طلا

ارز دیجیتال پکس گلد پکس گلد راه حلی فناورانه مبتنی بر بلاک‌چین برای سرمایه‌گذاری دیجیتالی روی طلا با هدف آن خنثی کردن آثار تورمی است.

به گزارش فاواپرس، مدت‌ها از آن زمان‌هایی که ارزهای رسمی کشورها با طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند پشتیبانی می‌شدند گذشته بود و تورم‌ فقط یکی از بلاهایی بود که این اتفاق بر سر اقتصاد دنیا آورد. اما حالا ارزهای دیجیتال دوباره به این سیستم روی آورده‌اند و استفاده از دارایی‌های واقعی به عنوان پشتوانه رمزارزها به یکی از روش‌های اعتمادسازی کاربران برای تبدیل سرمایه فیزیکی به دیجیتالی تبدیل شده است. ارز دیجیتال پکس گلد یکی از همین ارزهای دیجیتال است که از طلا به عنوان پشتوانه خود استفاده می‌کند و نکته مثبت آن هم قانونمند شدنش است.

ارز دیجیتال پکس گلد چیست؟

ارز دیجیتال پکس گلد سرمایه‌گذاری دیجیتالی روی طلا
ارز دیجیتال پکس گلد

پکس گلد (PAX Gold) یک دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا است که توسط یکی از برترین شرکت‌های ارائه دهنده استیبل کوین‌های بازار یعنی پکسوس استاندارد (PAX) عرضه شده است.

پکس گلد که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت پکسوس عرضه شد، اولین توکن کریپتویی با پشتوانه طلا محسوب می‌شود که توسط اداره خدمات مالی ایالات نیویورک (NYDFS) تایید و قانون‌گذاری شده است. بنابراین صاحبین این کریپتو قادر هستند دارایی دیجیتال خود را با پول واقعی و حتی طلای واقعی معامله کنند.

هدف اصلی ایجاد ارز دیجیتال پکس گلد این بود تا مشتریان بتوانند روی طلا اما با مزایای دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر امنیت، از سرعت و قابل جابه‌جا کردن این دارایی بهره‌مند شوند. تنها کافی است به یکی از خرده‌فروشی‌هایی که از پکس پشتیبانی می‌کنند مراجعه کنید تا در عوض آن به شما طلای واقعی بدهند.

البته این ارز دیجیتال با استاندارد توکن ERC-20 اتریوم طراحی شده. بنابراین می‌توانید از این توکن در تمامی صرافی‌ها و بلاکچین‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید یا معامله انجام دهید.

آیا برای برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال باید قیمت کامل یک سکه یا شمش طلا را بپردازیم؟ نه، ارز دیجیتال پکس گلد به ۱۸ رقم اعشار تقسیم‌پذیر است و حتی کوچک‌ترین مقدار طلا از طریق این کریپتو را می‌توان از با استفاده از شبکه فروشندگان طلا در سرتاسر جهان استفاده کرد. بنابراین از طریق صرافی‌ها می‌توانید به جای اینکه پول به طلای واقعی بدهید، پکس گلد بخرید.

به‌منظور شفاف‌سازی عملکرد پکسوس در خصوص حفظ پشتوانه طلای ارز دیجیتال پکس گلد، شرکت پکسوس به صورت ماهانه تحت حسابرسی قرار می‌گیرد تا مقدار توکن‌های پکسوس گلد با مقدار طلاهای ذخیره شده توسط این شرکت هماهنگ باشد.

پکس گلد چطور کار می‌کند؟

پکس گلد روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند و تراکنش‌های آن طبق قوانین قرارداد هوشمند که توسط این شبکه نوشته شده‌ است عمل می‌کنند. در هنگام هر تراکنش، شرکت پکسوس مقدار ناچیزی کارمزد به دلیل تولید و توزیع توکن‌های پکس گلد در نظر گرفته است که این مقدار در زمان نگارش این مطلب، حدود ۰٫۰۲ درصد هر تراکنش است.

لازم به‌ذکر است که شرکت پکسوس تمامی تراکنش‌های پکس گلد را توسط ابزارهای آنالیز خارجی نظارت و بررسی می‌کند. دلیل این کار جلوگیری از هرگونه پولشویی و کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش طلا است. در عین حال یک حسابرسی قانونی برای قراردادهای هوشمند وجود دارد که در آن توسعه‌دهندگان کدهای نوشته شده در قراردادها را امن‌سازی می‌کنند تا هرگونه باگ یا آسیب‌پذیری در این کدها شناسایی و رفع شود.

چرا باید ارز دیجیتال پکس گلد بخریم؟

پکس گلد، توسط چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla) هم‌بنیان‌گذار شرکت پکسوس خلق شد. هدف او از پکس گلد، ایجاد یک دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا بود، چرا که از نظر او نهگداری طلا به صورت فیزیکی دیگر یک سرمایه‌گذاری تاریخ‌گذشته محسوب می‌شود. طبق نظر او، معامله طلا از خیلی جهات سخت است و پکس گلد توانسته این مشکل را به خوبی حل کند. مخصوصا که قانون‌گذاری شدن این رمزارز باعث شده حتی سرمایه‌گذاران دلواپس هم خیال‌شان از بابت پولی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند راحت باشد.

از زمان عرضه این رمزارز، پکس گلد توسط پلتفرم‌های بلاکچینی زیادی پشتیبانی شده است. پلتفرم‌هایی نظیر Nexo با ارقام بزرگی مانند ۵ میلیون دلار روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این اتفاق باعث شد پکس گلد در مدت زمان کوتاهی بتواند ارزش بازار خوبی به‌دست بیاورد.

به دلیل وجود قانون‌گذاری توسط اداره خدمات مالی ایالات نیویورک، این توکن از شفافیت قابل قبولی برخوردار است. این ویژگی اجازه می‌دهد تا پکس گلد از ثبات لازم برخوردار باشد. هر فردی با هر مقدار دارایی می‌تواند با حداقل سرمایه ممکن روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. همچنین با سرمایه‌گذاری روی این رمزارز دیگر دردسر جابه‌جایی یا نگهداری طلا را نخواهید داشت. هر نقطه از دنیا که باشید، می‌توانید با استفاده از این توکن‌ها طلای خود را نقد کنید. به دلیل استاندارد ERC-20 همه کیف پول‌های اتریومی قادر به نگهداری از این دارایی دیجیتال شما خواهند بود.

برای بسیاری از مردم، طلا همیشه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت یا حتی یک پشتوانه مالی برای آینده بوده است. عدم وجود دخالت بانک‌ها، قابلیت نگهداری آن بدون نیاز به واسطه‌ها و موقعیت جهانی یکسان آن، از جمله دلایلی هستند که بسیاری از مردم، نگهداری طلا را به نگهداری از پول نقد ترجیح می‌دهند. با این حال دردسرهای امنیت و جابه‌جایی آن باعث شده تا برخی از مردم نسبت به نگهداری آن شک و تردید داشته باشند. وجود یک ارز دیجیتال قانون‌گذاری شده با پشتوانه طلا، نه تنها می‌تواند شما را به یک سرمایه‌گذار این دارایی ارزشمند تبدیل کند، بلکه در عین حال از شر مشکلات نگهداری آن هم در امان خواهید بود.

موقعیت پکس گلد در بازار ارزهای دیجیتال

در زمان نگارش این مطلب، پکس گلد با قیمت ۱٫۷۶ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات روزانه آن ۸ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار است. با نگاهی به نمودار قیمت این ارز دیجیتال از زمان عرضه تا کنون، می‌توان به صعودی بودن این رمزارز پی برد.

پکس گلد سرمایه‌گذاری دیجیتالی روی طلا
نمودار قیمت قیمت ارز دیجیتال پکس گلد از زمان عرضه

 

اما اوضاع برای ارزش بازار این رمزارز جالب‌تر است چرا که این رمزارز توانسته در یک جهش قابل توجه را تجربه کند و از ارزش بازار حدود ۱۰۰ میلیون دلاری، به ارزش بازار ۳۲۰ میلیون دلاری برسد. این ارز دیجیتال در حال حاضر در رتبه ۱۶۱ برترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد.

پکس گلد سرمایه‌گذاری دیجیتالی روی طلا
نمودار ارزش بازار ارز دیجیتال پکس گلد از زمان عرضه تا کنون

 

با نگاهی به روند رشد قیمت پکس گلد و صعود قابل توجهی که در ارزش بازار داشته است، می‌توان آینده این رمزارز را روشن پیشبینی کرد. به دلیل وجود قانون‌گذاری توسط اداره خدمات مالی ایالات نیویورک و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که شرکت‌های بلاکچینی روی آن انجام می‌دهند، می‌توان پکس گلد را یک انتخاب ایده‌آل برای تبدیل دارایی‌های سنتی خود به این دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا دانست.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.