تصاویر لو رفته از اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11

تصاویر لو رفته، اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11 را نشان می‌دهد که بی شباهت به Dual apps در گوشی‌های اندرویدی دارد.

به گزارش فاواپرس، ماه گذشته، زیر سیستم ویندوز بری اندروید در استور مایکروسافت مشاهده شد که نشان می‌دهد کار توسعه اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ در حال انجام است. اکنون تصاویری توسط یکی از افشاگران مایکروسافت منتشر شده که استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها اندروید روی نسخه جدید ویندوز را نشان می‌دهد.

افشاگر مایکروسافت با نام Makazeu و توسط شبکه اجتماعی چینی « Bilibili» این تصاویر را به اشتراک گذاشته است که یکی از آن‌ها اپلیکیشن WeChat را نشان می‌دهد. تصویر دوم نیز ظاهرا نسخه اندروید اپلیکیشن چینی Bilibili را در ویندوز نشان می‌دهد.

اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز
اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز

طبق تصاویر ارائه شده می‌تواند شواهدی از وجود قابلیت «پشتیبانی از چندین پنجره» را مشاهده کرد که با این وجود کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده را در پنجره‌های متعددی باز کنند.

علاوه بر این، اپلیکیشن‌های اندروید ویندوز ۱۱ مانند اپلیکیشن‌های ویندوز عمل می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را به نوار تسک‌بار منتقل کنند یا اندازه پنجره آن را تغییر دهند.

در افشاگری‌های قبلی مربوط به استور مایکروسافت سیستم مورد نیاز WSA تا حدی مشخص شده بود. کاربران برای اجرا کردن آن به ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰ یا جدیدتر، پردازنده ۶۴ بیتی x86 یا ARM و رم ۸ گیگابایتی نیاز دارند. همچنین گفته می‌شود روی کنسول‌های جدید ایکس باکس نیز قابل دسترس خواهد بود.

برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۱، مایکروسافت با آمازون همکاری کرده است و اپلیکیشن‌ها از طریق « اپ استور آمازون» و با استفاده از فناوری Bridge اینتل اجرا می‌شوند. به گفته اینتل، این فناوری یک «کامپایلر زمان اجرا است که باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها به طور طبیعی مانند دستگاه‌هایی با پردازنده x86 اجرا شوند.» مانند ویندوز.

مایکروسافت نیز تنها اعلام کرده است که این ویژگی «به زودی» ارائه خواهد شد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که به احتمال زیاد تا زمان انتشار ویندوز ۱۱ شش ماه دوم ۲۰۲۲ شاهد آن نخواهیم بود. این نسخه از ویندوز می‌توانند زمانی در اکتبر ۲۰۲۲ برای تمام کاربران منتشر شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.