عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی:

برخی نمایندگان مخالف پخش زنده جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت هستند

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با تاکید بر پخش زنده جلسات این کمیسیون و مطلع شدن مردم از جزییات جلسات اعلام کرد برخی از اعضای کمیسیون به دنبال این هستند که خلاف این موضوع انجام شود و مخالف پخش زنده جلسات کمیسیون هستند.

به گزارش فاواپرس، اوایل مردادماه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران براساس اصل ۸۵ قانون اساسی و در یک کمیسیون مشترک در مجلس تصویب شد. در آن زمان به بررسی این طرح در یک کمیسیون مشترک و در پشت درهای بسته انتقادهای گسترده شد؛ اما نمایندگان موافق این طرح اعلام کردند جلسات این کمیسون با جلسات عادی کمیسیون مشترک اصل ۸۵ متفاوت خواهد بود و این کمیسیون مانند صحن علنی عمل خواهد کرد.

جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از هفته گذشته آغاز شد؛ اما مشخص نشد که پخش جلسات به چه صورت خواهد بود. صبح امروز (۲۵ مهر) هم لطف‌الله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران اعلام کرد دومین جلسه کمسیون مشترک امروز با حضور قالیباف برگزار می‌شود و در این جلسه قرار است نحوه حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در جلسات کمیسیون مشخص شود.

حالا محمدباقری بنابی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در گفت‌وگویی اعلام می‌کند با اینکه همواره تاکید شد که جلسات این کمیسیون باید به صورت زنده پخش شود؛ اما برخی از اعضای کمیسون به دنبال این هستند که خلاف این امر صورت بگیرد و مخالف پخش زنده هستند.

باقری بنابی با تاکید بر حفظ منافع نظام و مردم در این کمیسیون بیان کرد: «اعضای کمیسیون منافع مردم، نظام و کشور را باید با هم مورد توجه قرار دهند و باید از تجارب کشورهای دیگر هم استفاده کنیم. در عین حال نباید این طرح موجب نگرانی مردم شود.»

به گفته بنابی هر جلسه‌ای که برگزار می‌شود باید از طریق شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به صورت مستقیم پخش شود و اگر به نفع مردم و نظام است بررسی شود و اگر خلاف منافع مردم و نظام باشد دلیلی ندارد آن را در دستور کار قرار دهیم.

او همچنین بیان کرد: «مردم نباید در استرس زندگی کنند و به این فکر باشند که چه اتفاقی برای کسب‌وکار و زندگی آنها خواهد افتاد. به عنوان مثال همان‌طور که اعلام شده، یکی از تبعات بررسی این طرح کُندی اینترنت است؛ بنابراین اعضای کمیسیون باید این موارد را مد نظر داشته باشند.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.