یوبی‌سافت به دنبال سرمایه‌گذاری و تولید بازی‌های کریپتویی

یوبی‌سافت، قصد دارد تولید بازی‌های کریپتویی را آغاز کند و روی بازی‌های مبتنی بر بلاک چین نیز سرمایه‌گذاری کند؛ این شرکت در همین راستا حمایت خود را از خالق بازی محبوب The Sandbox اعلام کرده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین‌تلگراف، یوبی‌سافت از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده بازی‌های ویدیویی مانند Assassin’s Creed، Far Cry و For Honor روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ کنفرانسی برای گزارش درآمد سه‌ماهه دوم خود برگزار کرد؛ یکی از اصلی‌ترین موضوعات بحث شده در این کنفرانس بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بودند.

ایو گیلموت مدیرعامل این شرکت فرانسوی، علاوه بر گزارش افزایش پانزده درصدی تعداد بازیکنان فعال در نیمه اول سال ۲۰۲۱ (۱۳۰۰) نسبت به سال قبل و معرفی اساسینز کرید والهالا به‌عنوان دومین بازی سودآور تاریخ این شرکت، از تصمیم خود برای تولید بازی‌های مبتنی بر بلاک‌ چین و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها خبر داد.

با وجود پیشرفت قابل توجه یوبیسافت برای سرمایه‌گذاری در این فضا و حمایت از بازی‌های کریپتویی، گیلموت معتقد است که پلتفرم یوبیسافت هنوز در این حوزه از تکنولوژی در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد.

یوبیسافت در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به یکی ازنود‌های اعتبارسنجی شبکه تزوس و در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) به یکی از اعضای بنیان‌گذار Blockchain Game Alliance تبدیل شد.

فردریک دوگه، مدیر ارشد مالی یوبیسافت، از تأثیرات چشمگیر و احتملی فناوری بلاک چین بر صنعت گیمینگ صحبت کرد و گفت: بلاک چین بازی‌هایی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا محتوای مخصوص به خود را در هر بازی ایجاد کرده و با این کار به رشد بیشتر این صنعت کمک کنند. ما با بسیاری از شرکت‌های کوچکی که در زمینه بلاک چین فعالیت می‌کنند همکاری می‌کنیم و دانش قابل قبولی نیز در این زمینه کسب کرده‌ایم؛ قصد داریم به یکی از عاملان کلیدی در این صنعت تبدیل شویم.

ولو، شرکت هم‌رده یوبیسافت، چندی پیش اعلام کرده بود که از ارائه بازی‌هایی با فناوری بلاک چین یا NFT به فروشگاه استیم خودداری خواهد کرد. این شرکت دلیل این اقدام را نداشتن ارزش ذاتی رمزارزها عنوان کرد.

در پاسخ به این ممنوعیت، گروهی به نام Fight for the Future که از پروژه‌های بلاک چینی حمایت می‌کنند، با انتشار نامه سرگشاده‌ای از ولو، خواستار تغییر این سیاست شدند و بیان کردند که سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs)) و NFTها می‌توانند پیشرفت سیستم‌های غیرمتمرکز، دموکراتیک، تعاملی و متمرکز بر کاربر را رواج دهند.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.