افزایش ۴۴ درصدی توکن MANA دیسنترالند در پی تغییر نام فیسبوک به متا

بعد از تغییر نام برند فیسبوک به متا با هدف جان‌‌بخشیدن به متاورس، توکن‌ها و پروژه‌های رمزارزی مرتبط با متاورس رشد چشمگیر دورقمی کردند.

ارزش توکن MANA دیسنترالند بعد از انتشار خبر تغییر نام فیسبوک به متا در ۷ آبان ۱۴۰۰، در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۴۴/۶ درصد افزایش پیدا کرد و قیمتش به حدود ۱/۱۵ دلار رسید.

به گزارش فاواپرس به نقل decrypt، سایر پروژه‌های گیمینگ NFT‌ و متاورس نیز رشد درخورتوجهی کردند؛ به‌طوری‌که ارزش توکن SAND سندباکس با افزایش ۲۱/۵ درصدی به ۱/۰۲ دلار و کوین Enjin با نشان ENJ با افزایش ۱۰/۸ درصدی به ۲/۴۴ دلار و توکن بازی اکسی اینفینیتی نیز با افزایش ۷/۸ درصدی به ۱۳۹/۱۷ دلار رسید.

متاورس چیست؟

متاورس درواقع اصطلاحی است که در رمان «سقوط برفی» نیل استفنسون در سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱) ابداع شد. متاورس جهانی مجازی و پایدار را توصیف می‌کند که در آن اشخاص با آواتارهای دیجیتالی زندگی و باهم تعامل می‌کنند. افراد در این واقعیت دیجیتال جایگزین کار، بازی، تحصیل، خرید و معاشرت می‌کنند و دیگر به اتصال به اینترنت نیازی ندارند؛ چراکه همیشه در این دنیا آنلاین هستند. افراد در متاورس می‌توانند با استفاده از بلاک چین دارایی‌های دیجیتالشان را از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کنند.

بیشتر تصاویر تخیلی که از متاورس وجود دارد، معمولا با آواتارها و هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده نمایش داده می‌شوند؛ با‌این‌حال، امروزه بسیاری از پلتفرم‌های مرتبط با متاورس مانند دیسنترالند که رمزارز مخصوص خود را دارند، می‌توان با استفاده از رایانه‌های شخصی معمولی نیز بازدید کرد.

Facebook-Metaverse-Interactions

حامیان دنیای ارزهای دیجیتالی متاورس را به فضایی مناسب برای استفاده از این دارایی‌های دیجیتال می‌دانند. توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) در متاورس به کاربران امکان می‌دهند تا مالکیت دارایی دیجیتالی مانند لباس‌های مجازی برای آواتارها و قطعه‌های زمین درون بازی را دراختیار بگیرند.

حتی کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی‌شان را بین پلتفرم‌های متاورس جا‌به‌جا کنند. برای مثال، هر کاربر می‌تواند NFT لباسی برای آواتار خود در پلتفرمی مانند دیسنتذالند بخرد و آن را با خود به پلتفرمی دیگر مانند سند باکس ببرد.

Facebook To Meta

تغییر نام برند فیسبوک به متا بخشی از جهت‌گیری این شرکت به‌سمت متاورس است. در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، این شرکت از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری برای نو‌آوری و مشارکت در پروژه‌های مرتبط با متاورس خبر داد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در رویداد تغییر نام فیسبوک اعلام کرد: «متاورس هدف‌گذاری بعدی ما است؛ درست مانند شبکه‌های اجتماعی در ابتدای راهمان!»

فیسبوک اعلام کرده است که یکی از هدف‌های تغییر نام برند، پشتیبانی از NFT‌ها است. ویشال شاه، سرپرست محصولات متاورس، نیز اعلام کرد که متا در حال بررسی انواع جدید مالکیت و مدل‌ها و شایستگی‌ها است تا برای مردم حس واقعی مالکیت را ایجاد کند. او درادامه افزود: این اقدام باعث تسهیل فروش کالاهای محدود دیجیتالی مانند NFTها و نمایش آن‌ها در فضاهای دیجیتالی و حتی فروش مجددشان می‌شود.

خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.