تغییر نام فیس‌بوک باعث رشد شدید قیمت توکن‌های متاورس شد

پس از آنکه فیس‌بوک اعلام کرد نام تجاری مجموعه خود را به مِتا (Meta) تغییر داده است و قصد دارد از این پس بیشتر در حوزه واقعیت مجازی (VR) فعالیت کند، قیمت ارزهای دیجیتال دسنترالند (Decentraland) و اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) که فعالیت‌هایی مرتبط با متاورس دارند، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از کریپتو بریفینگ، سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به‌ سرعت در حال خرید توکن‌های مربوط به پروژه‌های متاورسی هستند. بعد از اینکه فیس‌بوک اعلام کرد می‌خواهد نام تجاریش را تغییر دهد، ارزش چندین پروژه فعال در حوزه متاورس افزایش یافت. این غول حوزه فناوری روز پنجشنبه اعلام کرد که نام تجاری خود را به متا تغییر داده است و از این پس به جای شبکه‌های اجتماعی رایج بر حوزه متاورس تمرکز خواهد کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در یک سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای درباره آینده این شرکت گفت: مأموریت ما همان است و همچنان می‌خواهیم مردم را به هم نزدیک‌تر کنیم. همچنان همان شرکتی هستیم که فناوری را با محوریت مردم طراحی می‌کند. با این حال اکنون یک ستاره قطبی (هدف) جدید داریم: [مأموریت جدید ما] کمک به زنده‌کردن متاورس است.

هرچند که پروژه‌های زیادی به خاطر این خبر رشد کرده‌اند، اما در حال حاضر دنیای مجازی دسنترالند رهبری آنها را برعهده گرفته است. از زمان انتشار خبر تغییر نام فیس‌بوک تاکنون، قیمت توکن اصلی دسنترالند که مانا (MANA) نام دارد، بیش از ۱۴۵ درصد رشد کرده است.

تغییر نام فیس‌بوک باعث رشد شدید قیمت توکن‌های متاورس شد
نمودار قیمت مانا (نمای ۱ روزه بازار مانا/ دلار)

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.