ماسک: اگر سازمان ملل ثابت کند ۶ میلیارد دلار گرسنگی جهانی را رفع می‌کند، سهام تسلا را می‌فروشم

چند روز پیش مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)، «دیوید بیزلی» در مصاحبه‌ای گفته بود که افراد ثروتمند مانند ایلان ماسک با یکبار کمک مالی، می‌توانند به مشکل گرسنگی جهانی پایان دهند. حالا مدیرعامل تسلا چنین گفته‌ای را به چالش کشیده و خواهان اثبات چنین موضوعی شده است.

به گزارش فاواپرس، ایلان ماسک که معمولا از توییتر برای بیان دیدگاه‌‌های خود استفاده می‌کند، در توییتی اعلام کرده در صورت توضیح WFP درباره گفته بیزلی، سهام تسلا را می‌فروشد: «اگر WFP در این رشته توییت توضیح دهد که دقیقا چگونه ۶ میلیارد دلار می‌تواند مشکل گرسنگی جهانی را برطرف کند، همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و اینکار را انجام می‌دهم.»

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در ادامه این توییت گفته نحوه خرج شدن این پول باید به عموم گفته شود: «اما اینکار باید یک حسابداری متن باز باشد تا عموم مردم بطور دقیق ببینند این پول چگونه خرج می‌شود.»

ایلان ماسک طبق شاخص بلومبرگ حالا ثروتی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار دارد و ثروتمندترین فرد تاریخ محسوب می‌شود.

بیزلی هفته گذشته در صحبت با «Connect the World» شبکه CNN مدعی شد که حتی ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک که در آن زمان به ۶ میلیارد دلار می‌سید، می‌تواند از مرگ ۴۲ میلیون نفر جلوگیری کند و چنین کاری پیچیده نیست. البته بیزلی به توییت اخیر ماسک هم پاسخ داده و تیتر CNN را اشتباه اعلام کرده است.

به گفته بیزلی ۶ میلیارد دلار گرسنگی جهان را برطرف نمی‌کند: «تیتر دقیق نیست. ۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی جهان را برطرف نمی‌کند، اما از بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و مهاجرت دسته‌جمعی جلوگیری می‌کند و ۴۲ میلیون نفر که در آستانه قحطی قرار دارند را نجات می‌دهد. یک بحران بی‌سابقه و یک طوفان کامل به دلیل کرونا، درگیری‌ها و بحران‌های اقلیمی وجود دارد.»

بیزلی همچنین گفته با کمک ماسک می‌توان امید ایجاد کرد، باعث ثبات شد و آینده را تغییر داد. بیزلی همچنین خواستار صحبت با مدیرعامل تسلا شده است و ماسک در پاسخ گفته WFP باید شفافیت داشته باشد: «لطفا خرج‌‌های فعلی و پیشنهادی را با جزئیات منتشر کنید تا مردم دقیقا ببینند پول کجا خرج می‌شود.»

باید منتظر ماند و دید در آینده صحبتی میان WFP و ماسک صورت می‌گیرد یا همه چیز با یک رشته توییت به پایان می‌رسد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.