مصوبه آزادسازی واردات خودرو اصلاح شد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر از اصلاح مصوبه آزادسازی واردات خودرو داد.

به گزارش فاواپرس،‌پس از آنکه شورای نگهبان دو ایراد اساسی به طرح آزادسازی واردات خودرو گرفته و آن را به مجلس بازگرداند متولیان اصلی این طرح سکوت پیشه کرده و حرفی از برنامه خود در خصوص رفع ایرادات به این طرح نمی‌زدند.

کار به جایی رسید که پیش‌بینی میشد تا پایان سال دیگر خبری از اصلاح و ارسال مجدد مصوبه آزادسازی واردات خودرو به شورای نگهبان نباشد و گفته می‌شد که متولیان اصلی این امر جسارت و انگیزه خود برای نهایی کردن مصوبه مذکور را از دست داده‌اند.

به نظر می‌رسید طراحان اصلی طرح آزادسازی واردات خودرو بابت تعارض این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام به‌ویژه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل، دچار تردید و بیم شده و به همین جهت نیز مانند گذشته خیلی روی این موضوع مانور نمی‌دهند. این مساله حتی شائبه‌هایی را مبنی بر مسکوت ماندن مصوبه واردات خودرو ایجاد کرده بود.

حالا اما شنیده می‌شود که تعدادی از نمایندگان به شدت پیگیر تصویب نهایی این مصوبه و رفع ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان بوده‌ و به دنبال آن‌اند که مصوبه اصلاح شده جدید را به زودی برای رای‌گیری مجدد به صحن علنی مجلس ارسال کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت:

تلاش می‌شود این طرح طی هفته جاری در کمیسیون صنایع و معادن نهایی و برای رای‌گیری مجدد به صحن علنی ارجاع شود.

در مصوبه اصلاحی شده چه تغییراتی اعمال شده است؟

با توجه به گفته‌های سیدجواد حسینی‌کیا در مصوبه جدید منشأ ارز موردنیاز برای واردات خودرو مشخص خواهد شد و بر همین اساس نیز تنها افرادی می‌توانند نسبت به واردات خودرو به کشور اقدام کنند که پیش از واردات، منشأ ارز خود را به بانک مرکزی اعلام کرده باشند.

همچنین برای حل دیگر ایراد وارده از سوی شورای نگهبان نیز مقرر شده است وزیر صمت دستورالعمل اجرایی دقیقی را در خصوص واردات خودرو ابلاغ کند.

در صورتی که نمایندگان مجلس اصلاحیه مصوبه آزادسازی واردات خودرو را تصویب کنند این مصوبه برای بار دیگر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد تا تاییدیه‌های لازم جهت اجرا را کسب کند.

خبرهای مرتبط

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.