رشد ۳ رقمی قیمت توکن‌های مرتبط با متاورس در هفت روز گذشته

هم‌زمان با نوسانات محدود بیت کوین، برخی از آلت کوین‌های بازار در طول هفت روز گذشته رشدی ۲ تا ۳ رقمی را تجربه کرده‌اند. در این میان ارزهای فعال در حوزه متاورس (Metaverse) عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند.

به گزارش فاواپرس به نقل از بیت کوین ‌دات کام، در حالی‌ که بازار بیت کوین چند روزی است وارد فاز تثبیت قیمت شده است، برخی از ارزهای دیجیتال عملکرد هفتگی خوبی داشته‌اند. قیمت دو توکن متاورسی سند باکس (Sandbox) و دسنترالند (Decentraland) در هفت روز گذشته بیش از ۱۷۰ درصد افزایش یافته است. برخی دیگر از آلت کوین‌ها مانند لوپرینگ (Loopring)، توکن صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) و آرویو (Arweave) هم در این هفته رشدی ۶۶ تا ۱۶۹ درصدی را تجربه کردند.

اکنون مدتی است که قیمت بیت کوین بالای منطقه ۶۰,۰۰۰ دلاری تثبیت‌ شده و به همین دلیل عملکرد بازار در این هفته نسبتاً ضعیف بوده است. در حالی که قیمت بیت کوین هفته گذشته تنها 0.5 درصد افزایش یافت، سه مورد از ۱۰ ارز اول بازار در همین مدت رشدی ۲ رقمی را تجربه کردند.

جایگاه سوم بازار ارز دیجیتال در اختیار بایننس کوین قرار دارد که در هفته گذشته ۲۴.۱ درصد رشد داشت و به قیمت ۶۴۰ دلار رسید. سولانا با رشدی ۲۰.۹ درصدی به ۲۳۵ دلار رسید و پولکادات هم جهشی ۲۱.۹ درصدی را تجربه کرد و اکنون با قیمت ۵۱.۲۹ دلار معامله می‌شود.

رشد ۳ رقمی قیمت توکن‌های مرتبط با متاورس در هفت روز گذشته
نمودار قیمت سند باکس (نمای ۱ ساعته بازار سند باکس/ دلار)

هم‌زمان با جهش ۲ رقمی قیمت توکن‌های بایننس کوین، سولانا و پولکادات، قیمت توکن‌های سند باکس، دسنترالند و لوپرینگ هم رشد قابل‌توجهی داشته است. ارز دیجیتال سند باکس تا ۱۷۵.۳ درصد و توکن اصلی پلتفرم دسنترالند، یعنی مانا (MANA)، ۱۷۲.۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند و لوپرینگ هم شاهد رشدی ۱۶۹.۴ درصدی بوده است.

رشد ۳ رقمی قیمت توکن‌های مرتبط با متاورس در هفت روز گذشته
نمودار قیمت مانا (نمای ۱ ساعته بازار مانا/ دلار)

ارز دیجیتال سند باکس از بین ۱۰,۳۹۰ توکن موجود رتبه ۷۸ را دارد و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشدی ۸,۰۳۹ درصدی داشته است. ارز دیجیتال مانا هم در ۱۲ ماه گذشته عملکرد خوبی داشته و در این مدت قیمت آن ۳,۹۳۱ درصد بیشتر شده است. بازدهی ۱۲ ماهه لوپرینگ هم ۱,۰۲۵ درصد بوده است.

علاوه بر ارزهای دیجیتالی که در هفت روز گذشته رشدی ۳ رقمی داشته‌اند، کریپتو دات کام با ۷۸.۶ درصد، آرویو ۶۶.۲ درصد، کادنا (Kadena) ۶۴.۴ درصد، هولو (Holo) ۴۱.۳ درصد، چیلیز (Chiliz) ۴۰.۸ درصد، بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token) ۳۹.۴ درصد، ای‌ام‌پی (AMP) ۳۹ درصد، نِم (NEM) ۳۳.۹ درصد، اومیسه گو (OMG Network) ۳۱ درصد، انجین (Enjin) ۲۸.۴ درصد و واندرلند (Wonderland) با ۲۵.۱ درصد، ارزهایی هستند که در هفت روز گذشته رشدی ۲ رقمی را تجربه کرده‌اند.

رشد ۳ رقمی قیمت توکن‌های مرتبط با متاورس در هفت روز گذشته
نمودار قیمت کریپتو دات کام (نمای ۱ ساعته بازار کریپتو دات کام/ دلار)

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هفته گذشته به نزدیکی ۳ تریلیون دلار رسید و اکنون حدود ۲.۶۵ تریلیون دلار است. حجم کل معاملات ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ میلیارد دلار برآورد شده که ۸۷ میلیارد دلار آن مربوط به استیبل کوین‌هاست. در این میان ارز دیجیتال باثبات تتر ۷۱.۹ میلیارد دلار از ۸۷ میلیارد دلار ذکرشده را به خود اختصاص داده است.

به‌دنبال رسیدن ارزش کل بازار به ۲.۸۳۵ تریلیون دلار در روز جمعه، شاخص نرخ تسلط بیت کوین در محدوده ۴۰.۶ درصد قرار گرفته است. نرخ تسلط اتریوم ۱۸.۷ درصد است و رشد ارزش بازار بسیاری از آلت کوین‌ها با افزایش نرخ تسلط این بخش همراه بوده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.