انواع ویزای کار استرالیا و شرایط هر کدام را بشناسید

مهاجرت به استرالیا از طریق کار متداول ترین شیوه‌ای است که افراد متقاضی رفتن به این کشور، برای تکمیل درخواست خود از انواع ویزای کار استرالیا استفاده می‌نمایند.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار متداول ترین شیوه ای است که افراد متقاضی رفتن به این کشور، برای تکمیل درخواست خود از انواع ویزای کار استرالیا استفاده می نمایند. این کشور مقصد مهاجرتی بسیاری از ایرانیانی است که قصد خروج از کشور و کار در جای دیگری از جهان را دارند. سطح بالای زندگی در این کشور، رفاه مالی، امنیت شغلی بالا و سیستم آموزشی و علمی سطح بالا و عوامل دیگری از این دست، مولفه هایی هستند که استرالیا را در رتبه سوم کشورهای مورد علاقه مهاجران در سراسر جهان قرار داده است.

ویزای کار استرالیا

استرالیا کشوری پهناور است که از نظر توسعه اقتصادی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. این کشور به دلیل کمبود نیروی متخصص کار، از ورود مهاجران دارای تخصص استقبال می نماید. به عبارت بهتر، این کشور، کشوری مهاجرپذیر است که نوید آینده ای روشن را به متقاضیان کار در استرالیا می دهد. 68 درصد از مهاجران با داشتن ویزای کار استرالیا وارد این کشور می شوند.

اقامت در استرالیا با استفاده از ویزای کار

هر ساله کشور استرالیا جهت رفع کسری نیروی انسانی مورد نیاز در کشور خویش، به صورت گسترده اقدام به پذیرش مهاجران متخصص از سراسر جهان می نماید. این کشور برای جذب افراد با تخصص بالاتر، شرایط خاصی را برای متقاضیان تعریف نموده است و در امر صدور ویزا تنوع ایجاد نموده است.

متقاضیان کار در استرالیا بر حسب شرایط خویش، مجاز به دریافت ویزای موقت و یا دائم می باشند. این امکان برای کلیه دارندگان ویزای کار استرالیا وجود دارد که در آینده موفق به دریافت اقامت دائم در این کشور شوند. اقامت دائم در استرالیا می تواند منجر به دریافت تابعیت این کشور برای افراد مهاجر گردد.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار توجیه اقتصادی دارد و افراد به محض ورود به این کشور، از مزایای منحصر به فرد شهروندان استرالیا برخوردار خواهند شد. با توجه به نرخ پایین بیکاری در استرالیا، مهاجران به این کشور می توانند به سادگی در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شده و شرایط ایده آلی را برای خود رقم بزنند.

انواع ویزای کاری استرالیا

استرالیا برای پذیرش مهاجران، ساب کلس های مخصوصی را تعریف نموده است که لازم است افراد با توجه به شرایط خود، در این سیستم حائز امتیاز بالای 65 گردند. کسب امتیاز در این سیستم از طریق سنجش بر اساس مولفه هایی مانند سن، نمره اکتسابی زبان انگلیسی در آزمون های معتبر، تحصیلات، و سوابق کاری صورت می گیرد. ویزای کار در استرالیا به دو دسته کلی دائم و موقت تقسیم بندی می شود. این دو دسته خود متشکل از زیر مجموعه هایی هستند که در ادامه معرفی خواهند شد.

ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا با اقامت دائم

متقاضیان دریافت ویزای کار در استرالیا لازم است در یکی از ساب کلس های تعریف شده توسط این کشور، امتیاز لازم را کسب نمایند. ساب کلاس هایی که کسب امتیاز بالای 65 در آن، منتج به دریافت اقامت دائم در استرالیا می گردند عبارتند از 186، 187، 189 و 190. انواع ویزای کار با اقامت دائم در استرالیا عبارتند از:

  • داشتن اسپانسر شغلی در استرالیا : ساب کلس 186 مربوط به افرادی است که دارای اسپانسر شغلی در کشور استرالیا هستند. دریافت این ویزا صرفا زمانی میسر است که کارفرمای مورد تائیدی از استرالیا فرد را برای شغل خاصی انتخاب نموده باشد. افرادی که دارای ویزای 467 هستند و 2 سال در کشور استرالیا کار کرده اند، چنانچه کارفرمای پیشین آن ها مجددا اسپانسر شغلی آن ها گردد، می توانند از ویزای 186 استفاده کنند. یکی از شروط مخصوص دریافت این ویزا برای اقامت دائم، یکسان بودن مدرک تحصیلی و شغل مورد تقاضا است.
  • حمایت کارفرما برای شغلی در مناطق کم جمعیت استرالیا: استرالیا از نظر وسعت، کشور پهناوری است و پراکندگی جمعیت در آن، هماهنگ و یکسان نیست. چنانچه کارفرمایی از مناطق خاص و کم جمعیت این کشور، اسپانسر متقاضی گردد، ویزای 187 به فرد اعطا خواهد شد.
  • ویزای مهارتی مستقل: ثبت درخواست در ساب کلس 189 مختص افراد ماهر و متخصصی است که بدون اسپانسر شغلی، اقدام به اخذ ویزا نموده اند. در این ساب کلس نیز باید عنوان شغل و مدرک تحصیلی، مشترک و واحد باشند. اغلب افرادی که دارای مهارت لازم در رشته های حسابداری، مهندسی مکانیک و مهندسی برق هستند از این طریق برای دریافت ویزای کار استرالیا اقدام نموده اند. همچنین برنامه‌‌نویسان کامپیوتر و صاحبان دیگر حرفه های مرتبط با کامپیوتر نیز از این طریق برای اخذ اقامت دائم بهره گرفته اند.
  • داشتن اسپانسر ایالتی: اگر اسپانسری از یکی از ایالت های استرالیا، اقدام به پذیرش فرد متقاضی نموده باشد، ویزای 190 به فرد مورد نظر اعطا خواهد شد. برای دریافت این ویزا و اقامت دائم، باید عنوان شغلی و رشته تحصیلی فرد درخواست کننده هماهنگ باشند.

ویزای کار استرالیا با اقامت موقت

ساب کلس‌های 400، 476، 485 و 491 برای دریافت اقامت موقت در استرالیا تعریف شده اند. انواع ویزای کاری استرالیا که اقامت موقت در این کشور را در پی دارند عبارتند از:

  • اقامت افراد دارای تخصص: ویزای 400 مختص افرادی است که برای دوره های کوتاه مدت کاری، قصد اقامت در استرالیا را دارند. درخواست این ویزا از طرف افرادی ثبت می گردد که تخصص منحصر به فردی داشته و یا قصد همکاری در پروژه ای به نفع کشور استرالیا را دارند. برای دریافت این ویزای کاری باید دعوتی از جانب یکی از سازمان های استرالیایی برای فرد متقاضی ارسال شده باشد. اعتبار این ویزا 3 ماه است و در صورت تمایل فرد، قابل افزایش به 6 ماه نیز می باشد.
  • اقامت فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی ویژه: داشتن سن کمتر از 31 سال و برخورداری از مدرک رشته های مهندسی از موسسات و دانشگاه های مورد تائید استرالیا، از شرایط لازم برای ثبت درخواست ویزای 476 است. این ویزا برای طول مدت 18 ماه صادر می گردد. همچنین لازم است بازه زمانی دو ساله ای بین تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی و ثبت درخواست ویزای 476 کاری لحاظ گردد.
  • اقامت فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی استرالیا: ویزای 485 کاری مختص افرادی است که حداقل دو سال در استرالیا مشغول به تحصیل بوده اند. این ویزا برای طول مدت 2 تا 4 سال صادر می گردد و صرفا یک بار برای هر فرد امکان دریافت آن وجود دارد.
  • اقامت با داشتن اسپانسری از مناطق کم جمعیت: ویزای 489 برای افرادی صادر می شود که علاوه بر داشتن اسپانسر، از تخصصی نیز بهره مند باشند. طول دوره اعتبار این ویزا 4 سال است. داشتن حداکثر 45 سال سن، تحصیلات هماهنگ با شغل و داشتن یکی از ویزاهای 476، 487، 495 یا 496 برای اخذ این ویزا ضرورت دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

استرالیا کشوری با فرهنگ مهاجر پذیر است که شرایط مطلوبی را برای زندگی مهاجران در کشور خود فراهم نموده است. این کشور به دلیل توسعه اقتصادی مطلوب و رفاه اجتماعی بالا، انتخاب بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا است. کشور استرالیا برای تامین کسری نیروی انسانی مورد نیاز کشور خود، اقدام به صدور ویزاهای کاری متنوعی نموده است. هر فرد متقاضی باید با توجه به شرایط خود، جهت دریافت ویزای منحصر به فردی اقدام نماید. تنوع در امر صدور ویزای کار استرالیا، سبب ایجاد پیچیدگی در این مسئله شده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.