ریزش ۷ درصدی بیت کوین؛ احتمال سقوط قیمت به زیر ۶۰ هزار دلار

بیت کوین نتوانست بیشتر از یک روز موقعیت خود را بالای ۶۵,۰۰۰ دلار حفظ کند. از شب گذشته حرکت نزولی جدیدی در بازار آغاز شده و ممکن است در ادامه قیمت به زیر حمایت ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از نیوز بی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین پس از عبور از ۶۶,۰۰۰ دلار نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از رسیدن به اوج ۲۴ ساعته خود در ۶۶,۴۰۰ دلار حرکت نزولی جدیدی را آغاز کرد. این حرکت نزولی با سقوط قیمت به زیر سطح ۶۵,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته همراه بود.

در ادامه قیمت به زیر حمایت‌های ۶۳,۵۰۰ و ۶۳,۰۰۰ دلاری سقوط کرد که با شکسته‌شدن حمایت کف کانال صعودی موجود در نمای ۱ ساعته بازار، در نزدیکی ۶۴,۴۰۰ دلار همراه بود. فروشندگان در ادامه شتاب نزولی را بیشتر کردند و قیمت را به زیر حمایت ۶۲,۰۰۰ دلاری رساندند.

اکنون کف قیمتی در نزدیکی ۶۱,۱۲۶ دلار تشکیل شده و به نظر می‌رسد که قیمت در این ناحیه در حال تثبیت است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در ۶۲,۰۰۰ دلار خواهد بود. اولین مقاومت کلیدی در نزدیکی ۶۲,۴۰۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۶۶,۳۴۹ دلار تا کف ۶۱,۱۲۶ دلاری در نظر گرفته شده است.

عبور قیمت از مقاومت ۶۲,۴۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای اصلاح صعودی هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی در ۶۳,۰۰۰ دلار خواهد بود و مقاومت سطح شکست قیمت هم در نزدیکی ۶۳,۷۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی است.

نمودار قیمت بیت کوین

اگر خریداران نتواند قیمت را تا بالای ۶۳,۰۰۰ دلار بازیابی کنند، اصلاح نزولی قیمت احتمالاً عمیق‌تر می‌شود. اولین حمایت کلیدی در نزدیکی ۶۱,۰۰۰ دلار شکل گرفته است و حمایت کلیدی بعدی در ۶۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. در صورت شکسته‌شدن این سطح خریداران احتمالاً برای حفظ روند صعودی در کوتاه‌مدت تلاش خواهند کرد.

شاخص مکدی (MACD)، با سرعت وارد محدوده نزولی می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۶۱,۰۰۰ و ۶۰,۰۰۰ دلار حمایت‌های کلیدی بیت کوین است و ۶۲,۴۰۰، ۶۳,۰۰۰ و ۶۳,۷۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.