وزیر ارتباطات اعلام کرد:

تپسی هفته آینده وارد فرابورس می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد سرانجام پس از ماه‌ها تلاش، در آستانه صدمین روز استقرار دولت سیزدهم سهام تپسی روی تابلوی فرابورس قرار خواهد گرفت.

به گزارش فاواپرس، تقریبا دو سال است که شرکت‌های استارت‌آپی مانند دیجی‌کالا، کافه‌بازار، شیپور، رایتل، شاتل و .. برای ورود به بازار سرمایه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما تا امروز هیچ‌کدام از این شرکت‌ها وارد بورس نشده‌اند.

سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، یکی از دلایل کند پیش رفتن ورود شرکت‌های بزرگ استارتاپی به بورس را، نگرانی برخی دستگاه‌ها در برابر بزرگ شدن اقتصاد شرکت‌هایی دانست که وابستگی به نهادهای حکومتی ندارند.

براساس اظهارت او در آن زمان ترس از داشتن سرمایه‌دار بزرگ در کشور که یک بحث سنتی در نظام حکومتی ایرانی بوده، در نهایت سبب شده تا چرخه ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بازار سرمایه کند شود. او در این زمینه گفت: «کسی که می‌خواهد بزرگ باشد طبیعتا باید به جایی وصل باشد.»

در حالی که از اوایل سال گذشته و همزمان با رشد شاخص بورس، برخی از استارت‌آپ‌های ایرانی از تصمیم خود برای عرضه سهام در بازار سرمایه خبر داده بودند؛ اما این اتفاق رخ نداد تا این‌که سرانجام امروز (۳ آذر) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عرضه سهام این شرکت تاکسیرانی آنلاین در هفته آینده خبر داد.

عیسی زارع‌پور گفت: «پس از سال‌ها، دولت سیزدهم به وعده ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه جامه عمل پوشاند و شرکت تپسی نخستین شرکتی خواهد بود که نام آن بر تابلوی فرابورس نقش خواهد بست.»

پیش از این محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم عنوان کرده بود که نگرانی برخی دستگاه‌های حاکمیتی مانع ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.