فرصت‌طلبی السالوادور از افت بازار رمزارزها / بیت‌کوین‌های السالوادور چقدر می‌ارزد؟

با خرید ۱۰۰ بیت‌کوین دیگر از سوی السالوادور، اندوخته بیت‌کوینی این کشور به ۱۲۲۰ بیت‌کوین رسید.

به گزارش فاواپرس، با اعلام اخباری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا، السالوادور از افت قیمت رمزارزها استفاده کرد و ۱۰۰ بیت‌کوین دیگر خرید. نایب بوکله، رئیس‌جمهور این کشور در روز جمعه سیاه در توئیتی نوشت: « ۱۰۰ کوین دیگر با تخفیف خریداری شد.»

هیات مشاور سازمان بهداشت جهانی روز جمعه سویه جدید ویروس کرونای شناسایی شده در آفریقای جنوبی را «اومیکرون» نامید و آنرا یک ویروس با میزان سرایت بالا اعلام کرد.

در پی این اخبار بازار رمزارزها هم در روز جمعه با افت چند میلیارد دلاری مواجه شد. قیمت بیت‌کوین از کانال ۵۹ هزار دلاری تا ۵۳ دلار سقوط کرد. هر چند در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۴ هزار دلاری معامله می‌شود.
السالوادور از اواسط شهریور ماه بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز رسمی این کشور اعلام کرده بود. آن زمان قیمت بیت‌کوین حدود ۴۶ هزار دلار بود.

از زمان تبدیل شدن بیت‌کوین به ارز پرداخت رسمی السالوادور، این کشور در مجموع ۱۲۲۰ بیت‌کوین خریداری کرده است. با قیمت‌های فعلی، ارزش دارایی‌های بیت‌کوین السالوادور حدود ۶۷ میلیون دلار است.

هفته گذشته بوکله اعلام کرده بود که اولین «شهر بیت‌کوینی» جهان را با نیروی آتشفشان‌ها خواهد ساخت. شهری که بودجه آن از طریق اوراق قرضه بیت‌کوین تامین خواهد شد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که به جز مالیات بر ارزش افزوده، هیچ مالیات دیگری در شهر بیت‌کوینی وجود نخواهد داشت.

با این حال پس از این اعلامیه، صندوق بین‌المللی پول (IMF) به السالوادور در خصوص استفاده از بیت‌کوین به عنوان واحد پول قانونی هشدار داد. IMF با استناد به « ریسک بالای ارزهای دیجیتال برای مصرف‌کنندگان، یکپارچگی مالی و ثبات مالی» از این سه عامل به عنوان دلایل هشدار خود یاد کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.