جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل توییتر، جک دورسی رسما کناره‌گیری‌اش از مدیرعاملی این شبکه اجتماعی را اعلام کرد. توییتر تایید کرده که «Parag Agrawal»، مدیر ارشد فناوری (CTO) این شبکه اجتماعی جایگزین دورسی می‌شود. همچنین «Bret Taylor» به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فاواپرس، دورسی در سال ۲۰۰۸ به اجبار از مدیرعاملی توییتر کنار رفت اما دوباره در سال ۲۰۱۵ به چنین مقامی رسید. دورسی به مدیریت شرکت Square ادامه می‌دهد و در توییتی از علاقه‌اش به توییتر گفت و همچنین در بیانیه‌ای درباره دلیل جدایی‌اش از توییتر اعلام کرد: «باور دارم که توییتر آماده عبور از بنیانگذارانش است و به همین علت تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم. به پاراگ به عنوان مدیرعامل توییتر، اعتماد زیادی دارم. عملکرد پاراگ در ۱۰ سال گذشته تحول‌آفرین بوده است. عمیقا قدردان مهارت، قلب و روح پاراگ هستم. حالا زمان رهبری‌اش فرا رسیده است.»

مدیرعامل جدید توییتر سال ۲۰۱۱ به عنوان مهندس تبلیغات به توییتر پیوست و در سال ۲۰۱۷ مدیر ارشد فناوری این شبکه اجتماعی شد. در حالی دورسی به فناوری بلاک‌چین، رمزارز و تمرکززدایی علاقه دارد، پاراگ با رهبری‌اش یک استاندارد تمرکززدایی و آزاد برای این شبکه اجتماعی ایجاد می‌کند.

دورسی در یادداشت خود به برگزاری جلسه‌ای در فردا خبر داد. پاراگ همچنین در بیانیه‌ای از پیوستن خود به توییتر در ۱۰ پیش یعنی زمانی که کمتر از ۱۰۰۰ نفر در توییتر کار می‌کردند، اشاره کرده. دورسی تا سال ۲۰۲۲ یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر باقی می‌ماند.

پاراگ آگراوال

توییتر در حال حاضر ارزشی نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار دارد، بنابراین یک شرکت بزرگ به حساب می‌آید. باید دید این شبکه اجتماعی در زمان مدیریت پاراگ چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.