مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو

به‌تازگی در بازار ایران، برند موبایل جدیدی با نام گوشی ریلمی معرفی شده است که توانسته رقیب برند قدرت‌مندی همانند شیائومی شود.

به‌تازگی در بازار ایران، برند موبایل جدیدی معرفی‌شده است که توانسته رقیب برند قدرتمندی همانند شیائومی شود. گوشی موبایل ریلمی رقیبی تازه‌نفس است که در بدو ورود توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. در این میان، گوشی ریلمی 7 پرو کیفیت و عملکرد بسیاری دارد. حال این سؤال به وجود می‌آید که آیا باید مدل میان‌رده محبوب پوکو x3 پرو را کنار بگذاریم و ریلمی 7 پرو را بخریم؟

برای پاسخ به این سؤال در این مقاله همراه ما باشید تا مقایسه‌ای کامل بین ریلمی 7 پرو و پوکو x3 پرو برایتان انجام دهیم. بسیاری از خریداران کنجکاو که به‌تازگی با برند ریلمی آشنا شده‌اند می‌خواهند بدانند: گوشی ریلمی برای کدام کشور است. به این دسته از افراد باید بگوییم باز هم با یک برند برجسته و آینده‌دار چینی دیگر مواجه هستیم. شرکتی با محصولاتی متنوع در دنیای تلفن همراه.

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر ظاهری

ازنظر ظاهری تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. هر دو گوشی ظاهری بسیار شیک با طراحی زیبا دارند. البته مهم‌ترین تفاوت ظاهری بین این دو گوشی، طراحی ماژول دوربین است. گوشی پوکو X3 پرو دارای طراحی گرد و گوشی ریلمی 7 پرو طراحی مستطیل شکل دارد. هر دو گوشی تقریباً ابعاد یکسانی دارند و ازنظر ابعاد ظاهری شاید حدود چند میلی‌متر بین آن‌ها تفاوت وجود داشته باشد.

بااین‌حال، گوشی پوکو x3 پرو حدود 20 گرم از گوشی ریلمی 7 پرو سنگین‌تر است که البته این تفاوت چندانی نیست. هر دو گوشی رویه شیشه‌ای و پشت و فریم پلاستیکی دارند. در گوشی ریلمی 7 پرو از گوریلا گلس 3 و در گوشی پوکو از گوریلا گلس 6 استفاده‌شده است.

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر صفحه نمایشگر

گوشی ریلمی 7 پرو کیفیت صفحه نمایشگر بسیار مطلوبی دارد. در این گوشی از صفحه نمایشگر معروف Super AMOLED استفاده کرده‌اند. در اکثر مواقع می‌توانیم در گوشی‌های سامسونگ شاهد این نوع صفحه نمایشگر باشیم. این در حالی است که در گوشی پوکو x3 پرو از صفحه نمایشگر IPS LCD ساده استفاده کرده‌اند. در گوشی Poco X3 Pro ، صفحه نمایشگر از پخش 120 هرتزی، HDR10 و نور 450 نیتی نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود برای بازی بهترین گزینه باشد.

ازنظر رزولوشن تصویر هر دو در یک سطح قرار دارند و دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی هستند. گوشی ریلمی 7 پرو دارای 411 تراکم پیکسلی و گوشی Poco X3 Pro دارای 395 تراکم پیکسلی است. در اصل می‌توان گفت که کیفیت تصویر Realme 7 pro تا حدودی از Poco X3 Pro بهتر است؛ اما صفحه نمایشگر Poco X3 Pro برای بازی تا حدودی عملکرد بهتری خواهد داشت.

فریم دوربین‌های این گوشی مقداری بیرون زدگی دارد که ترجیح می‌دادیم با توجه به ضخامت گوشی ریلمی 7 پرو این فریم در دل دستگاه قرار می‌گرفت تا کمتر در معرض خط و خش و آسیب باشد اما به طور کلی بیرون زدگی زیادی نیست و شما را آزار نخواهد داد. قاب پشتی گوشی ریلمی 7 پرو با انحنای کمی به فریم اطراف متصل شده که طراحی براق‌تری داشته و در سمت راست از دکمه‌ی پاور میزبانی می‌کند.

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر پردازنده

در گوشی Poco X3 Pro از تراشه معروف Qualcomm Snapdragon 860 (7nm) و در گوشی Realme 7 pro از تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8nm) استفاده‌شده است. تراشه گوشی ریلمی 7 تا حدودی عملکرد بهتری در مقایسه با Poco X3 Pro از خود نشان می‌دهد. حال نوبت به پردازنده می‌رسد. در هر دوگوشی از پردازنده 8 هسته‌ای Kyro استفاده‌شده است. جالب است بدانید که هر دوگوشی مجهز به پردازنده Kyro  485 Gold و Kyro 485 Silver هستند. البته سرعت پردازش آن‌ها تا حدود متفاوت است و در این زمینه Poco X3 Pro برنده رقابت خواهد بود.

زمانی که صحبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد، باید بدانید هر دو گوشی از مدل Adreno کمک می‌گیرند. با این تفاوت که Poco X3 Pro دارای Adreno 640 و گوشی Realme 7 pro دارای Adreno 618 است.

گوشی ریلمی

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر حافظه

گوشی Poco X3 Pro در مدل‌های مختلف 128 گیگ رم 6، 128 گیگ رم 8، 256 گیگ رم 6 و 256 گیگ رم 8 به بازار عرضه‌شده است. درحالی‌که مدل‌های ریلمی 7 پرو فقط محدود به 128 گیگ رم 6 و 128 گیگ رم 8 می‌شود. پس ازنظر حافظه داخلی، Poco X3 Pro برنده رقابت خواهد بود.

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با گوشی پوکو X3

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر دوربین

ازنظر دوربین باید بدانید که در گوشی Realme 7 pro از لنز 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی برای حالت مایکرو و تشخیص عمق استفاده‌شده است. در Poco X3 Pro لنز 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخص عمق و حالت مایکرو به چشم می‌خورد. هر دو گوشی در حالت 4K فیلمبردرای می‌کنند و از این نظر یکسان هستند. البته باید بدانید در حالت سلفی هم گوشی Realme 7 Pro عملکرد بهتری تا پوکو X3 پرو دارد.

مقایسه گوشی ریلمی 7 پرو با پوکو x3 پرو ازنظر باتری

در گوشی Poco X3 Pro از باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی استفاده‌شده است. در اصل دلیل سنگینی بیشتر گوشی هم در مقایسه با ریلمی 7 همین است. درحالی‌که داخل گوشی ریلمی 7 پرو از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند. شاید تصور کنید که ازنظر باتری، ریلمی 7 پرو بازنده رقابت است؛ اما باید نوع شارژر آن را نیز در نظر بگیرید. در گوشی ریلمی 7 رو از شارژر 65 واتی استفاده‌شده است که در عرض 34 دقیقه گوشی را شارژ می‌کند. درحالی‌که Poco X3 Pro مجهز به شارژر 33 واتی شده است که برای شارژ به 59 دقیقه زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی

مقایسه این دو گوشی و در نظر گرفتن ارزش خرید آن‌ها کار نسبتاً دشواری است. در اصل باید گفت با توجه به قیمت کمتر Poco X3 Pro در مقایسه با ریلمی 7 پرو، شاید Poco X3 Pro ارزش خرید بیشتری داشته باشد. زیرا در بسیاری از جهات، Poco X3 Pro گوشی بهتری از ریلمی 7 است؛ اما اگر به دوربین و کیفیت شارژ اهمیت می‌دهید، بهتر است ریلمی 7 را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.