جک دورسی سفیر بیت کوین می‌شود

جک دورسی پس از کناره‌گیری از مدیر عاملی توییتر، به‌طور کامل روی بیت کوین تمرکز خواهد کرد.

مدیرعامل سابق توییتر بارها خود را طرفدار پروپاقرص بیت کوین می‌داند و حالا بعد از ترک توییتر تصمیم گرفته است تا شغل رویایی خود را دنبال کرده و تمام توجه خود را به ارزهای دیجیتال معطوف کند.

ناهماهنگی‌های داخلی در اداره هم‌زمان توییتر و پلتفرم اسکوئر و نارضایتی برخی از مدیران توییتر از وسواس فکری بیش از حد جک دورسی در مورد بیت کوین، از دلایل کناره‌گیری او عنوان شده است.

به گزارش cityam، دورسی هیچ‌گاه علاقه وافر خود به بیت کوین را پنهان نکرده و به‌تازگی نیز اعلام کرده است که رمزارزها مهم‌ترین پروژه‌ زندگی او هستند؛ او حتی معتقد است که بیت کوین پتانسیل ایجاد صلح جهانی را دارد.

مدیرعامل سابق توییتر اوایل سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) در کنفرانس بیت کوین از علاقه خود به بیت کوین صحبت کرد و گفت: شرایطی که بیت کوین را ایجاد کرده بسیار نادر، خاص و ارزشمند است. فکر نمی‌کنم در طول زندگی‌ام چیزی مهم‌تر از بیت کوین برای تمرکز وجود داشته باشد. این ارز دیجیتال، ارزی توانمند برای مردم در سراسر جهان است و همه چیز را تغییر خواهد داد.

حتی ممکن است که کناره‌گیری این مولتی میلیاردر از توییتر در راستای دنبال کردن شغل رویایی خود باشد، چرا که در این کنفرانس گفته بود: اگر توییتر یا اسکوئر وجود نداشتند، روی بیت کوین کار می‌کردم و حتی ممکن است توییتر را به‌‌خاطر بیت کوین ترک کنم.

چندین هفته بعد از کنفرانس بیت کوین، دورسی اعلام کرد که پلتفرم اسکوئر در حال بررسی ساخت سیستم استخراج بیت کوین به منظور تمرکززدایی صنعت استخراج در سراسر جهان است و اسکوئر قصد دارد با نوآوری در سیلیکون‌، الگوریتم‌های هشینگ و یکپارچه‌سازی‌، راه حل‌ مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف برق هنگام استخراج بیت کوین ارائه دهد؛ ۲۵ درصد از سهام اسکوئر متعلق به دورسی است و حالا او بعد از کناره‌گیری از توییتر، می‌تواند با تمرکز بیشتری در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.