کمیته ویژه کیفیت اینترنت تشکیل جلسه داد

جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت با حضور مدیران عامل اپراتورهای ثابت و سیار و شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران رگولاتوری برگزار شد.

به گزارش فاواپرس، به دنبال شکایت کاربران از وضعیت اینترنت کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمیته‌ای را بررسی مشکل ایجاد کرد که اکنون روابط عمومی رگولاتوری خبر داده است جلسه این کمیته با حضور مدیران اپراتورها و شرکت زیرساخت و رگولاتوری برگزار شده و هرکدام از این بخش‌ها مامور انجام اقداماتی برای افزایش کیفیت اینترنت شده‌اند.

در این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک‌ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به روز و هزینه‌های شبکه انتقال، به‌عنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت عنوان شد.

همچنین در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد صد در صدی مصرف اینترنت در دو سال گذشته، اشباع ظرفیت دکل‌های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکان‌های مناسب جهت نصب دکل، عدم همکاری شهرداری‌ها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایت‌ها و دکل‌ها، وجود تداخل‌های فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و… را به‌عنوان برخی از مشکلات پیش رو در ارائه سرویس اینترنت با کیفیت مناسب به کاربران اعلام کردند.

در این جلسه صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: «هر کدام از فعالان در زنجیره تامین و ارائه سرویس اینترنت شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار مشکل یا کاستی داشته باشند، بر تجربه مشترک به‌عنوان مهمترین ذینفع رگولاتوری از کیفیت سرویس دریافتی موثر خواهد بود.»

او با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: «جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارائه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند به مردم معرفی می‌شوند.»

در این جلسه مقرر شد به منظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود. همچنین اپراتورها لیست سایت‌ها و نقاطی را که با مشکلات انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند به رگولاتوری ارائه کنند. همچنین شرکت مخابرات ایران باید برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استان‌های دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.