ژاپن محدودیت‌های جدیدی را برای استیبل کوین‌ها اعمال می‌کند

آژانس خدمات مالی ژاپن» (FSA) در مسیر مشابه ایالات متحده حرکت می‌کند و با طرح قانونی جدیدی قصد دارد تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها را در سال ۲۰۲۲ محدود کند.

به گزارش فاواپرس، مسیری که مقامات ژاپن در پیش گرفته‌اند رویکری مشابه ایالات متحده است و به گفته برخی تحلیلگران بازار می‌تواند بر نوسانات قیمت در بازار رمزارزها تاثیرگذار باشد. به موجب این رویکرد، محدودیت‌های جدیدی برای استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود و تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها با پشتوانه دارایی‌هایی مانند دلار و ین محدود می‌شود.

به نظر می‌رسد بحران بدهی‌های شرکت چینی Evergrande در چنین تصمیم گیری نقش مهمی داشته و باعث نگرانی درباره این این رمزارزها شده است.

استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارایی دیگری مانند ارز فیات، طلا یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها ارتباط دارند تا قیمت آنها اثابت نگه داشته شود. برای مثال تتر نمونه‌ای از استیبل کوین است.

در ماه نوامبر، وزارت خزانه داری ایالات متحده کنگره را تشویق کرد تا قانونی را تصویب کند که از عرضه ارز توسط هر نهاد دیگری به جز بانک‌ها جلوگیری کند. وزارت خزانه داری می‌گوید چنین رویکردهایی به جلوگیری از بی‌ثباتی بازار کمک می‌کند و به همین منظورقصد دارند قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ شفاف سازی کنند.

علاوه بر محدودیت در عرضه استیبل کوین‌ها، آژانس مالیFSA ژاپن همچنین قصد دارد قوانین دیگری را در این حوزه وضع کرده و نظارت خود را بر این حوزه افزایش دهد. این آژانس مالی در همین راستا در نظر دارد نظارت بیشتری بر ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال داشته باشد که دارای تراکنش‌های مربوط به استیبل کوین هستند و از آنها می‌خواهد از پروتکل‌های امنیتی خاصی مانند گزارش هرگونه فعالیت مشکوک و تاید هویت کاربران پیروی کنند.

ژاپن همچنین قصد دارد ارز دیجیتال مبتنی بر ین را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند. این ارز که ممکن است DCJPY نامیده شود از طریق تراکنش‌های بانکی پشتیبانی می‌شود و قرار است انتقال وجوه بین شرکت‌ها را تسریع کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.